Seo ile Web'de Maksimum Erişilirlik

Buradasınız: Profesyonel Seo > Temel Bilgiler > 7 Adet Merak Edilen Seo Sorusu

7 Adet Merak Edilen Seo Sorusu

Kategori : Temel Bilgiler Tarih: 15 Ekim 2016 Yorum Yok 12.195 Okundu

Temel soruları bir kenara bırakırsak bize en sık sorulan 7 soruyu şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Arama verisi nereden elde ediliyor?
  • Google SLL’in (Güvenli Yuva Katmanı) nasıl bir etkisi var?
  • Bunun siteyi yeniden hedefleme/ yeniden pazarlama ile farkı nedir?
  • Bunu kim satın alıyor – arama ekibi mi yoksa görüntü ekibi mi?
  • Aramayı yeniden hedeflemenin tek amacı doğrudan yanıt değil midir?
  • Bir kapsamı var mıdır?
  • Ne tür anahtar kelimeler kullanmalıyım?

Arama Verisi Nereden Elde Ediliyor?

google-arama-verisiBu, konuya aşina olmayan insanların kafasını en çok karıştıran kısım. Genellikle satıcılar etkin buldukları unsurlara bağlı olarak birtakım farklı kaynaklarla çalışırlar.

Biz Chango’da birincil denetim izlerini kullanmayı tercih ediyoruz, aksi takdirde bu, ‘referrer’ veri olarak düşünülüp bir kullanıcı Google, Yahoo veya Bing’de bir arama yaptığında yakalanabilir ve diğer bir siteye yerleştirilebilir. Bu sitede referral URL dolayısıyla da öncesinde kullanılmış olan arama terimi görülebilir.

Kodları yok eden ve verilerin yakalanmasına yardımcı olan site sahiplerinin maddi açıklarını kapatmalarını sağlayan ortaklıklar mevcuttur. Bu uygulama NAI (Ağ Reklamcılığı Girişimi) standardlarına uygundur.

Diğer kaynaklar ise aramaları ortak markalı bir araç çubuğunda belirdiklerinde yakalayan araç çubuğu verisi, envanterlerine para basmaya dünden razı olan ‘3. aşama’ arama motorları ve diğer yazılım türleri olmak üzere çeşitlilik gösterir.

Tüm verilerin eşit olarak oluşturulduğunu bu nedenle de asıl zor olanın farklı her bir durumda neyin işe yarayacağını analiz ederek uygun kaynağı kullanmak olduğunu belirtmekte fayda vardır.

Google SSL’in Nasıl Bir Etkisi Var?

google-sslÇok fazla olmasa da etkisinin olduğunu söyleyebiliriz. Aramayı Yeniden Hedefleme işiyle ilgilenenlerin bu kararı vermemeyi tercih edeceklerine eminim fakat veri üzerindeki etki nispeten göz ardı edilmiş olsa da kampanyaların kapsamını etkileyenler hiçbir şekilde göz ardı edilemez.

Bunun Siteyi Yeniden Hedefleme/ Yeniden Pazarlama ile Farkı Nedir?

Bunun hala bu kadar sorulmasına şaşırsam da bir mikro endüstri olarak bu uygulamaya verilmiş ad konusunda bizim de sorumluluk üstlenmemiz gerekir.

Kısacası siteyi yeniden hedeflendirme (veya siteyi yeniden pazarlama) sitenizi ziyaret eden ve daha sonra sitenizden çıkan ziyaretçilere görüntülü reklamları çıkarmayla ilgilidir. Bu kişiler sizin mevcut ziyaretçileriniz ve belki de mevcut müşterilerinizdir. Sitenizi yeniden hedeflendirmenin birçok katkısı vardır ancak açıkça söylemek gerekirse hedef kitlenizden gelecek bu ek gelir için siz zaten öncesinde para ödemiş olursunuz.

Diğer taraftan, Aramayı Yeniden Hedeflendirme (doğru şekilde uygulandığında) oldukça faydalı bir araçtır. Uygulanmasındaki amaç sitenizi daha önce ziyaret etmemiş yeni bireylere ulaşmak olmalıdır.

Siteyi ve aramayı yeniden hedeflendirmenin birbirleriyle rekabet halinde olmadıklarını aksine birbirleriyle uyumlu olduklarını ve beraber uygulanmaları gerektiğini veya uygulanabileceklerini de belirtmek gerekir. Aramayı Yeniden Hedeflendirme’nin size yeni bireyler kazandırması, siteyi yeniden hedeflendirmenin ise satın alma döngüsünden çıkanları döngüye geri döndürmesi gerekir.

Aradaki ayrımla ilgili daha fazla bilgi için ‘7 yeniden hedeflendirme türü’ infografiğine ve ‘Açık tanıtım belgesini yeniden hedeflendirme’ye başvurabilirsiniz.

Bunu Kim Satın Alıyor – Arama Ekibi mi Yoksa Görüntü Ekibi mi?

İlk zamanlarda yanıldığımız bir konu olduğu için çok yerinde bir soru! İlk düşünce Aramayı Yeniden Hedeflendirmenin SEM’le ilgili çalışanlara uygun olduğu yönündeydi; anahtar kelimelere dayanan, birçoğumuzun arama pazarlamacıları tarafından hükmedebilleceğini düşündüğü gerçek zamanlı teklifin (RTB) yeni özelliğini kullanan üstün özellikli bir uygulama.Aramayı Yeniden Hedeflendirme aslında temel olarak görüntü ekibi tarafından satın alınıyor fakat çeliştikleri bir nokta var; arama pazarlamacıları bunu doğru bulmuyor.

İşlerimizin yaklaşık olarak %80’ini görüntü ekiplerinden (ajanslar ve doğrudan müşteriler olmak üzere), %20’sini ise SEM ekiplerinden almaktayız. Her iki satın alıcı grup da kendi içinde çok benzer davranışlar gösterse de görüntü ekiplerinin ‘banner’lara ayrılmış bütçeleri olduğundan dolayı genelde satın alma döngüleri daha kısa, bütçeleri ise daha büyük oluyor.

Aramayı Yeniden Hedeflemenin Tek Amacı Doğrudan Yanıt Değil Midir?

Hayır, kesinlikle hayır… Bir endüstri olarak, ‘yeniden hedeflendirme’ veya pazarlamacıların aklına derhal doğrudan yanıtı getiren ‘arama’ kelimesiyle bu uygulamayı adlandırma konusunda üstümüze düşen sorumluluğu yerine getirmemiz gerektiğini yineliyorum.

Ancak ilk önce Aramayı Yeniden Hedefleme’nin nasıl çalıştığını düşünelim. Burada da amaç, diğer davranışsal medya satın alma türleri gibi özniteliklerine göre hedef kitleleri belirlemektir.Satın alma işlemi premium ağdan yapıldığında genellikle demografik veya psikografiktir. Doğrudan bir siteden gerçekleştirilen satın almalarda ise işlem satın alıcı kimliğiyle ilgilidir. Aramayı Yeniden Hedefleme söz konusu olduğunda ise uygulama size asıl anlatılmak istenene dayalı ilgi ve ihtiyaçlarla ilgilidir.

Markalardan gelen satın alıcılar bu durumun perde arkasını gördüler. Etkileyecek doğru insanları yaptıkları masrafın dörtte biri fiyatına bulmak varken neden %40′ı boşa gidecek bir alıma 250,000 dolar yatırıyorlar veya kesin olmayan bir sonuç uğruna neden premium yatırım yapıyorlardı? Uygulamayı önce başlatanlar büyük kâr etti ama diğerlerinin biraz daha beklemesi gerekiyor.

Bir Kapsamı Var Mıdır?

Evet, neyse ki var. Yoksa boşa kürek çekiyor olurdum! İlk zamanlarda kapsam, verilere erişim ve medyaya erişim konusunda yeterli değildi. Bu sorunların ikisi de gelişim sürecinde aşıldı, bir çeyrekte 1,5 milyon dolardan daha fazlasına imza atan birçok perakendeci var.Medyadaki değişiklerle ilişkili bir medya bakış açısından bu çok büyük bir avantaj, nüfusun %90’ından fazlasına da erişim imkanı sunuyor. RTB dijital medya satın almalarının sadece %20’sinde uygulanırken bunun önümüzdeki 3 yıl boyunca %50′ye varacağı ve ancak böylelikle fırsatların artacağı düşünülüyor.

Medya kalitesinde değişiklikler yaşanmakta. Artık kimsenin önemsemediği bir şey değil çünkü günümüzde medya her şey.

Ne Tür Anahtar Kelimeler Kullanmalıyım?

Bu, temelde amaçlarınıza bağlı olarak değişir. Sayabileceğimiz öncelikli kategoriler:

  • Mevcut PPC anahtar kelime listesi (genellikle tüm ürün ve kategori terimlerini kapsar)
  • Maliyet nedeniyle PPC’den yararlanılarak optimize edilmiş başlık terimleri
  • SEO istek listesi
  • Rakip marka ve ürün terimleri

Bir önceki yazımız olan Google Adwords'de Bu Özellikleri Kullanıyormusunuz? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu konuyu beğendiyseniz,bize destek olmak için paylaşım yapabilirsiniz

Yazar Hakkında

Caner Kaya

Caner Kaya,Eastern Mediterranean University Bilgisayar Mühendisliği ve MBA Yüksel Lisans Eğitimini bitirdim.7 yıldır arama motoru optimizasyonu(SEO) / SEM / SMO ve diğer dijital pazarlama alanlarında danışmanlık hizmeti verdi.Türkiye'de bir çok kurumsal firma özel eğitimler ve pazarlama danışmanlıklarını ile İlgineiyorum

eticaret-seo

Yorum Gönder

İsim(Gerekli)
E-Posta(Gerekli)
Web Siteniz(Tercihen)

Mesaj Bölümü

Arama Bölümü

profesyonelseo-banner

ProfesyonelSeo.Com.TR

Yazılardan Haberdar Olun

seo
SEO Fiyat Teklifi