Seo ile Web'de Maksimum Erişilirlik

Buradasınız: Profesyonel Seo > Genel > Arama motoru optimizasyonu kontrol listesi

Arama motoru optimizasyonu kontrol listesi

Kategori : Genel Tarih: 01 Haziran 2017 Yorum Yok 4.095 Okundu

Her geçen gün biraz daha fazla tüketici interneti arama yapmak ve bir şeyler satın almak için kullandığından, arama motoru optimizasyonu web geliştirme ve pazarlama açısından sürekli artan önemde zorunlu bir teknik haline geldi.

Aşağıdaki sorular bir SEO projesine başlamadan önce SEO yapısının kapsamını değerlendirmenize ve boşlukları doldurmanıza yardımcı olacaktır.

SEO stratejisi

  • Bir SEO stratejiniz var mı?
  • Kendi endüstrinizde popüler anahtar cümlelerinizi arattınız mı?
  • Rakiplerinizin anahtar kelime sıralamalarındaki gücü hakkında bilginiz var mı?
  • SEO araştırmanız içerik/blogging stratejiniz ile örtüşüyor mu?
  • Tanıtım planınız için SEO hakkında düşündünüz mü?
  • Sosyal medya profillerinizi ve dizin listelerinizi optimize ediyor musunuz?
  • Yeni trendlerden, gelecek etkinliklerden ve sezon faaliyetlerinden yararlanan bir içerik stratejiniz var mı?

Aramaya yönelik site yapısı

  • Anahtar kelimeleriniz navigasyonunuzda bulunuyor mu?
  • Site haritanız var mı?
  • Hedeflediğiniz arama sonuç sayfalarınız var mı?
  • Başka içerik türleri kullanıyor musunuz? (İçerik türü, tıpkı bir blog gibi kendi sayfasına link veren bir girdi listesi oluşturulabilir.)
  • Otomatik URL’leriniz var mı?
  • Bir mağazanız varsa, ürün adları URL adresinde gözüküyor mu? Bu adlar ürünleriniz için net arama kelimeleri içeriyor mu?

SEO içeriği

  • Anahtar kelimeleriniz metninizin içinde geçiyor mu?
  • Dahili link kullanıyor musunuz?
  • SSS bölümünüz var mı? Her soru için farklı bir sayfa düzenlendi mi?
  • Blogunuz var mı?
  • Sitenizdeki içerik sık sık değişiyor mu?
  • Blog yazıları için bir SEO modülü kullanıyor musunuz?
  • Bloglarınızda tag ve başlığı olan resimler kullanıyor musunuz?
  • Twitter, Facebook ve diğer yerlerden yazılarınızı haberlerle besliyor musunuz?

On Page optimizasyon kontrol listesi

  • Blogunuz okuyucuların arayarak bulacağı bir konu içeriyor mu?
  • İyi bir anahtar cümle buldunuz mu?
  • Anahtar cümleniz yeterli sayıda aranıyor mu ve rekabet sayısı düşük mü?
  • Burada geçerli bir anahtar cümle veriliyor mu: Başlık, URL, meta tag, meta anahtar kelimeler…
  • Ana reklam metniniz yeterli yoğunlukta anahtar kelime içeriyor mu?
  • Anahtar cümlenizi Heading 1 formatında kullandınız mı?
  • Anahtar cümlenizi kalın, italik gibi farklı bir formatta yazdınız mı?
  • Yazınızı bu anahtar cümle ile etiketlediniz mi?
  • Odaklanmak istediğiniz anahtaar cümleniz anahtar kelime meta taglerindeki birinci tag mi?
  • Anahtar cümleniz meta tanımınızda en az bir kez kullanıldı mı?
  • Birden çok resim ve geçerli linkleriniz var mı? Ne kadar çok o kadar iyi.
  • Resim için farklı bir tanımınız ve başlık özelliğiniz var mı?
  • Anahtar cümlenizdeki resmi dosya adıyla kaydettiniz mi?
  • Hyperlink için başlık özellikleriniz (veya anchor textiniz) var mı?
  • Outbound linkler, kendi url adresinde anahtar cümleye sahip mi?
  • Siteniz üzerinden inbound linkleriniz (anchor text ile) var mı?

Ben buna “olması gereken optimizasyon” adını veriyorum ki bu tüm web sitelerinde var olması gereken detaylardır. Ana reklam metninizdeki anahtar yoğunluğunun fazla olmamasına dikkat edin. Sonuçta blogunuzun iyice okunmasını istiyorsunuz ve ayrıca da iyi optimize edilmiş bir başlık ile okumaya ikna eden dikkat çekici bir başlık arasında bir denge kurmalısınız.

Web sitenize içerik eklerken SEO stratejiniz aklınızın bir köşesinde olsun. Zamanla bu sizin alışkanlığınız haline gelecek ve arama sıralamalarında olumlu geri dönüşler alacaksınız.

Bir önceki yazımız olan Web Siteniz Nasıl Denetlenir? başlıklı makalemizde web site performans analizi, web site performansını artırmak ve web site test hakkında bilgiler verilmektedir.

Bu konuyu beğendiyseniz,bize destek olmak için paylaşım yapabilirsiniz

Yazar Hakkında

Caner Kaya

Caner Kaya,Eastern Mediterranean University Bilgisayar Mühendisliği ve MBA Yüksel Lisans Eğitimini bitirdim.7 yıldır arama motoru optimizasyonu(SEO) / SEM / SMO ve diğer dijital pazarlama alanlarında danışmanlık hizmeti verdi.Türkiye'de bir çok kurumsal firma özel eğitimler ve pazarlama danışmanlıklarını ile İlgineiyorum

eticaret-seo

Yorum Gönder

İsim(Gerekli)
E-Posta(Gerekli)
Web Siteniz(Tercihen)

Mesaj Bölümü

Arama Bölümü

profesyonelseo-banner

ProfesyonelSeo.Com.TR

Yazılardan Haberdar Olun

seo
SEO Fiyat Teklifi