Seo ile Web'de Maksimum Erişilirlik

Buradasınız: Profesyonel Seo > Genel > Multimedya İndekslenebilir Hale Geldi

Multimedya İndekslenebilir Hale Geldi

Kategori : Genel Tarih: 21 Ocak 2016 1 Yorum 1.167 Okundu

GWT_Google_Index_FI

Resimler, audiolar ve videolardaki içeriği şu anda arama motorları yavaş yavaş indexlemeye başlıyor. Resimler için optik karakter tanıma (OCR) teknolojisi on yıllardır kullanılır durumda. Ancak bunu arama sisteminde uygulamaktaki temel sorun çok fazla program ve uygulama kullanmayı gerektiren bir süreç oluşu. Bilişim teknolojisi ucuzladıkça bu sorun da hafifleyecek.

https://recaptcha.net e göz atalım. Bu, İnternet Arşivindeki kitapların ve New York Times’m eski baskılarının dijitalleştirilmesine yardımcı olan bir site. Bunlar kısmen taranarak ve OCR yazılımı kullanılarak dijitalleştirildiler. OCR kusursuz bir teknoloji olmadığı için yazılımın %100 doğruluk payıyla belirleyemediği kelimeler olabiliyor. Ancak, Recaptcha.net’te bu kelimelerin ne olduğunu belirlemek ve bu kelimeleri dijitalleştirilmiş belgelerin veri tabanına geri göndermek için insanlardan yardım almıyor.

İlk olarak Recaptcha.net çözümlenemeyen kelimeleri alıp onları bir veritabamna yerleştiriyor. Bu kelimeler daha sonra güvenlik nedenleriyle sitenin CAPTCHA çözümünü kullanan bloglara gönderiliyor. Bunlar, gördüğünüz karakterleri yazmanız gereken, bloglarda ve oturum açma ekranlarında karşınıza çıkan kutucuklardır. Şekil 1-2 İde buna bir örnek verilmiştir:

recaptcha-example

Bu örnekte, kullanıcının morning yazması gerekmektedir. Burada, Recaptcha.net, kitapta yer alan ve OCR kullanılarak çözümlenememiş kelimenin CAPTCHA ekranlarında yazılmasını sağlayarak insanların yardımını alıyor. Bu bilgi dijitalleştirilmiş kitabın kalitesini arttırmak için kullanılıyor.

Benzeri şekilde audio ve video dosyalarından daha fazla veri çıkarabilmek için de sesli yanıt sistemi kullanılabilir. Bu da aynı şekilde çok fazla hesaplama gerektiren bir teknoloji olduğundan arama sistemine uygulanabilmiş değil. Ancak çözümlenebilecek bir sorundur ve muhtemelen de önümüzdeki on yıl içinde arama motorlarının bu teknolojiyi kullandığını göreceğiz.

Arama motorlarının işletmeler karşısında yaşadığı sorun ise bu tür endekslenmesi zor formatlardaki bilgi ve içerik taleplerinin katlanarak artıyor olması. Yakında bu tür verileri içermeyen arama sonuçları alakasız veya yanlış olarak kabul edilmeye başlanacak.

google-index-nedir

2008’in sonlarında YouTube’un 2. Arama motoru konumuna gelmesi (Yahoo! ve Microsoft un önüne geçerek) güçlü bir uyarı sinyali mahiyetindeydi. Kullanıcılar bu alternatif içerik türünü tercih edip daha da fazlasını talep ediyorlar. Bu nedenle, bu gibi alternatif içerik türlerini endekslemeyi sağlayacak teknolojiler üzerinde çalışmak arama motorlarının önceliği olmalıdır.

Flash ve AJAX gibi bu yolda öncülük eden teknolojilerle beraber interaktif içerikler de Webde yerini almış durumda. Bu tür teknolojiler endekslenme açısından arama motorları için bir sorun olsa da genişbant bağlanabilirliği olan kullanıcıların talep ettiği deneyimi sağladıkları için kullanımları devam etmektedir. Ayrıca arama motorları bu teknolojilerdeki gizli içeriği daha iyi algılayabilmek için de zorlu çalışmalarda bulunmaktadırlar.

Zamanla, “interaktif” kavramım algılayışımız da değişecek. İki veya üç boyutlu tek kişilik nişancılık oyunları ve filmler biçim değiştirmeye ve daha da fazla interaktif hale gelmeye devam edecek. İlerleyen zamanlarda bunlar da, “Star Trek’dekı Holodeckdekilere benzer sadece üç boyutlu olmakla kalmayıp her şeyiyle gerçek hayata benzeyen deneyimler haline gelebilirler. Ayrıca, hem sanal hem de insan oyuncuların canlı sergiledikleri, konunun seyirciler tarafından etkilenebildiği interaktif filmlerin çıkması da muhtemel bir gelişmedir. Bu gibi ilerlemeler SEO uzmanlarının şu andaki kaygıları arasında yer almasalar da bakış açılarında önemli gelişmelere neden olabilirler.

 

Bir önceki yazımız olan Büyük Seo Firmaları Esas Seo’cuları Nasıl Öldürüyor? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu konuyu beğendiyseniz,bize destek olmak için paylaşım yapabilirsiniz

Yazar Hakkında

Caner Kaya

Caner Kaya,Eastern Mediterranean University Bilgisayar Mühendisliği ve MBA Yüksel Lisans Eğitimini bitirdim.7 yıldır arama motoru optimizasyonu(SEO) / SEM / SMO ve diğer dijital pazarlama alanlarında danışmanlık hizmeti verdi.Türkiye'de bir çok kurumsal firma özel eğitimler ve pazarlama danışmanlıklarını ile İlgineiyorum

eticaret-seo

Yapılan Yorumlar

Bu konuya 1 yorum yapılmış.
  1.   sesliduy31 Ocak 2016, 0:33  
     

    teşekkürler hocam

     
         

Yorum Gönder

İsim(Gerekli)
E-Posta(Gerekli)
Web Siteniz(Tercihen)

Mesaj Bölümü

Arama Bölümü

profesyonelseo-banner

ProfesyonelSeo.Com.TR

Yazılardan Haberdar Olun

seo
SEO Fiyat Teklifi