Seo ile Web'de Maksimum Erişilirlik

Buradasınız: Profesyonel Seo > Seo Haberleri > Nisan 21’de “Mobilegeddon” geliyor mu? Hazır mısınız?

Nisan 21’de “Mobilegeddon” geliyor mu? Hazır mısınız?

Kategori : Seo Haberleri Tarih: 24 Mart 2015 Yorum Yok 13.568 Okundu

Uzun zamandır Twitter yayınında değişiklik yapması gibi haberler ile dolu majör algoritmik güncellemeler hakkında olan birçok şey seo uzmanlarının oldukça dikkatini çekmektedir. SEO dünyasında, hummingbirds, pandas, and penguins  mahşerin atlısı olarak sayılmaktadır. Çoğu algoritmik güncellemeler belirsiz ya da herhangi bir uyarı göstermeden gelmektedir, ancak, Google son zamanda “21 Nisanda başlayacak, bir sıralama sinyali olarak mobil tasarımları kolay veya kullanımımız olan sitelerin arasında bir ayırm yapacağı ap açık bir şekilde bellidir. Bu değişim küresel olarak bütün dillerde araştırmaları etkileyecektir ve arama sonuçlarında önemli bir etkiye sahip olacağını” anons etti.

İlk Adım Hemen Sitenizi Google Gözünde Mobil Uyumlu Olup Olmadığını Test Edin?

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=tr Bu link tıklayarak basit bir şekilde şuanda sitenizde mobil tasarımı ne kadar kullanışlı yada hangi konularda google gözünde eksiklik olduğu gibi konularda detatlı bilgi öğrenebilirsiniz.

mobil-uyumluluk2Burda sitenizi ANAZLİ ET butonuna tıkladıktan sonra aşadaki gibi bir sonuç alırsanız hemen kolları sıvayıp iş başına geçmeniz gerekir

mobil-uyumlu-degil

Google ile Oyun Oynamak- Mobilegeddon İçin Hazırlanma Zamanı

Google güncellemeyi erken bir şekilde anons etmiş olabilir!!!, ancak tam ayrıntıları bilmemiz mümkün değildir. Web Yöneticisi eğilimleri uzmanı Gary Illyes son Soru ve Cevap bölümün’de birkaç ayrıntı paylaşımı yaptı.

En kayda değer olarak;

1. Sorumlu tasarım faydalı bir sıralamaya sahip değildir.

2. Googlebot “mobil-dostu” testini geçmek için CSS & JavaScript taraması için izin verilmelidir.

3. Mobil uyumlu site çapında değil sayfa düzeyinde belirlenir.

4. Bu güncelleme ile tabletler etkilenmeyecektir.

5. Google özel mobil indeksi üzerine halen çalışmaktadır.

Güncelleme için hazırlık

Google bu gün yıllardan beri mobiller için hazırlanmayı site yöneticilerine anlatmaktadır. Mobil Araştırma güncellemelerinin ilan edilmesinin sebebiyle şu an birçok site yöneticisi eyleme geçmek için zorlayıcı bir sebebe sahiptir. Eğer kendinizi mobil uyumlu olmaya çabaladığınızı buluyorsanız ve özel mobil veya sorumlu tasarım arasında karar veremiyorsanız, bir kararı gerçekleştirmeden önce bu artıları ve eksileri ölçmek için onu mantıklı yapar.

Google Mobil Uyumlu Olmayan Sitelere Email Göndermeye Başladı

google-mobil-crawl-uyarilari

WordPress Siteleri Hızlı Bir Şekilde Mobil Tarasımı Geçirmek İçin Eklentiler

wptouch-mobil-eklentisi

Özellikle WordPress kullanıcıları için birkaç önerim olacak. web siteniz blog olarak yayın yapıyorsa ya da kurumsal bir teması varsa bunu WPTouch Mobile  eklentisi ile hızlı bir çözüm yakalayabilirsiniz. Pro sürümünde çok daha fazla tasarım şablonu seçme şansınız da bulunuyor.Bu linkten hemen indirebilirsiniz:https://wordpress.org/plugins/wptouch/

Kişileştirme

Ayrı bir mobil site oluşturma mobil kullanıcılar için optimize etmek için sizi müsaade eder. Mobil siteler daha az içerik farklı bir navigasyon sistemi ya da diğer özel mobil tekli seçeneklere sahiptir. Mobil uyumlu site yapmada işin tamamı server üzerine ya da Web tasarımcısı ile gerçekleşmektedir.

Ayrı bir mobil web sitesine sahip olmaya rağmen, ara çözünürlükler üzerine optimum görüntü sunma ile ilgili bir sorun olarak kalır. Günümüzde pazarlama üzerine cihaz ekranı genişlikleri çok fazla miktarda seçeneklere sahiptir. Standart çözünürlüklerin bazıları 320 px genişlik, 480 px genişlik, 600 px genişlik, 768 px genişlik, 8000 px genişlik ve 1024 px genişliktir. Genel olarak her bir çözünürlük için versiyonlara ayrı olması maliyeti uygun değildir.

Duyarlı bir site standart bir web site halini alır ve uygun bir şekilde mobil cihazları görüntüleyebilmek için bu cihazları yönlendirir.  Duyarlı siteler Web sayfaları görüntüleme üzerine elementlerin nasıl etkili olacağını CCS dosyalarında değişiklikler ile herhangi bir çözünürlüğü ele alabilir. Bilgisayarlar, laptoplar, akıllı telefonlar ve tabletler mümkün olan en iyi yöntem içerisinde websitelerin tümünü görüntüleyeceklerdir.

Tasarım

“Sadece mobil” tasarım inşaa etmek için göreceli olarak basittir ancak genel olarak geliştirme maliyetlerinde ekonomik olmaktadır. Uygun siteler geliştirmek için daha karmaşık haldedir; daha yüksek olası maliyetlere sahiplerdir. Önemli bir dikkat çeken husus “aktif olan süre (yaşam süresi)” maliyetidir.

Zaman içerisinde, uygun bir site inşa etmek ve bütün standart çözümler için siteyi optimize etmek çok daha fazla uygun maliyetli olabilir. İçerik ile alakalı olan gelecek güncellemeler her ekran genişliğine hitap eden website(ler)in çoklu versiyonların yerine bir yerde gerçekleştirilecektir.

Arama Motoru Optimizasyonu(SEO)

Çoğu mobil siteler m.domain.com plarak alt domainler üzerinde oluşturulmuştur. Eğer rotaya girmeyi seçerseniz, çift mobil sayfalar için URL masaüstü URL’ye standart etiketleri işaret etmeden yararlanmayı unutmayın. Bu potansiyel çift içerik konularını çözümlemektedir. Özgün mobil içerik üzerine standart etiketleri koymayın. Hem mobil hem de masaüstü sayfaları rekabetçi ifadeler için derecelenebilir. Uygun siteler normal iyi uygulamalar ötesinde herhangi bir özel SEO düşüncesine ihtiyat duymamaktadır.

Bağlayıcı

Pratik açıdan bakıldığında, tek bir sitede link oluşturma daha üretkendir ve iki siteye bğlantı oluşturmadan daha az maliyetlidir. Mobil bağlantı oluşturma geleneksel bağlantı oluşturmadan farklıdır ve farklı yaklaşıma gereksinimi vardır. Duyarlı bir tasarım ikinci kampanyanın çalışmasını azaltır.

Genel Bir Satış

Çeşitli şirketler tarafından toplanan istatistikler mobil sitelerin çok daha iyi dönüşüm oranlarına sahip olduğunu göstermektedir. Bu siteler sadece mobil platformlar için dizayn edilir gerçeğine geri döner. Onlar daha hızlı yükleme yapma eğilimindedir ve gezinmek için daha kolaydır. Özet olarak, Onlar duyarlı tasarımlardan daha iyi bir mobil kullanıcı deneyimi sunmaktadır.

Gelecek Güncellemeler İçin Hazırlanma

Siteniz “mobil uyumluluk” testiyle buluştu mu? Siteniz bu tesit bu gün geçse bile, gelecekteki değişikliklere kadar yer almaya devam edeceğinin garantisi yoktur. Mobil arama eğilimlerin üstünde kalmak öncelikli öğe olmayı gerektirir. Mobil dizaynlar gelecekte mobil tarayıcı ya da devreler ile tamamen uyumlu olmayabilir. Diğer taraftan uygun websiteler muhtemelen daha yeni tarayıcılar ve cihazlar ile çalışmak için uyumlu olacaktır, böylece bir kerelik yatırım daha fazla olacaktır.

Böylece Hangisi Daha İyi Olacaktır?

Hangi tip web sitesi sizin için daha iyi olmaktadır? Eğer hala belirlemediyseniz, sitelerin her iki tipi için akılda kalıcı özetler buradadır.

Mobile sitelerin artıları:

Mobil kulanıcılar için kişileştirilebilir.

Bir sitenin mobil uyumlu versiyonları olmalıdır.

Dizayn etmek daha kolay ve ucuz olmaktadır.

Mobile sitelerin eksileri:

Tekrarlanan bakım gerektirmektedir.

Çoklu web sitelerin içeriklerini güncellemek için daha yüksek maliyetler gerekmektedir.

Gelecekteki tarayıcılar ile uyumlu olarak çalışabilmesi için yeniden işlenmesi gerekebilir

Uyumlu Web Dizaynının Artıları

Tüm cihazlarda çalışan bir web sitesine duyarlı olan son derece esnek olması böylece sadece bir site oluşturulmalı ve sürdürülmelidir.

Bu Google’ın önerilen bir yapılandırmasıdır.

Yatırım üzerine daha iyi bir getirisi olabilir çünkü bütün uyumlu siteler yeni tarayıcılar ile uyumlu olmak için gelecekte bakıma çok fazla ihtiyacı yoktur.

Uyumlu Web Dizaynının eksileri:

Ayarlar için maliyeti daha pahalı olmaktadır.

İyi bir şekilde dönüştürülemez.

Alt Çizgi

Dürüst olarak sitenizin neye odaklandığına ve sitenize ne yapmak istediğinize bağlıdır. Sitenizi kullanıcı uyumlu, yardımcı olabilen ve içeriğiniz ile alakalı olarak yapın ve Web sitenizin çeşidi ne olursa olsun Google organik arama içerisinde sıralamak için fırsata sahip olacaksınız.

Bir önceki yazımız olan 2015′de Seo İyiye Mi Gidiyor Kötüye Mi? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu konuyu beğendiyseniz,bize destek olmak için paylaşım yapabilirsiniz

Yazar Hakkında

Caner Kaya

Caner Kaya,Eastern Mediterranean University Bilgisayar Mühendisliği ve MBA Yüksel Lisans Eğitimini bitirdim.7 yıldır arama motoru optimizasyonu(SEO) / SEM / SMO ve diğer dijital pazarlama alanlarında danışmanlık hizmeti verdi.Türkiye'de bir çok kurumsal firma özel eğitimler ve pazarlama danışmanlıklarını ile İlgineiyorum

eticaret-seo

Yorum Gönder

İsim(Gerekli)
E-Posta(Gerekli)
Web Siteniz(Tercihen)

Mesaj Bölümü

Arama Bölümü

profesyonelseo-banner

ProfesyonelSeo.Com.TR

Yazılardan Haberdar Olun

seo
SEO Fiyat Teklifi