Seo ile Web'de Maksimum Erişilirlik

Buradasınız: Profesyonel Seo > Temel Bilgiler > Temel Seo Araçları 2

Temel Seo Araçları 2

Kategori : Temel Bilgiler Tarih: 17 Mart 2015 Yorum Yok 13.406 Okundu

seo-araclari2SITE CONFIGURATION- SİTE BİÇİMLENDİRMESİ
Site Configuration raporları, Google’ın web sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu gösterir. Aşağıdaki bölümler de siteniz ve Google’ın birbirlerine gönderdiği spesifik sinyalleri anlatacaktır:

Sitemaps-Site Haritaları

Sitemaps raporları, sitenizde bulunan her harita, onun durumu (geçerli mi geçersiz mi) ve türünün (genel, cep telefonu için vs.)  raporlarını gösterir.

Son olarak, domain serverınızdaki esas dosyaları da sağlayan bu rapordan, site haritaları da alabilirsiniz. Yani, site harita dosyalarını bilgisayarınızdan indiremezsiniz.

 

Crawler Access- Gezgin Erişimi

Bu çoklu-özellikli rapor, siteniz için bütün robot-ilişkili gezgin kurallarını saptamanızı ve uygulamanızı sağlar:

  • Robots.txt dosyanızı test edin: Bu bölme, güncel robots.txt dosyanızın http durum kodunu ve en son ne zaman indirildiğini gösterir. “Parse Results” yani “İnceleme Sonuçları” kısmı göründüğünde, dosyanızın üzerinden satır satır geçer ve dosyanızda ifade ettiğiniz site haritası bölgelerini tanımlar, eklediğiniz herhangi ret veya kullanıcı kurallarını açıklar ve herhangi kodlama hatalarını tanımlar. Robots.txt dosyanıza varsayılan değişiklikleri test etmek için, “Text of https://www.example.com/robots.txt” alanının içeriğini değiştirin, URLler alanına spesifik URL’ler ekleyin, spesifik bir kullanıcı aracısı seçin ve Test butonuna tıklayın. Çıkan sonuç size, varsayılan değişikliklerin girdiğiniz örnek URL’lere izin verip vermeyeceğini gösterecektir. Bu durum varsayımsaldır çünkü bu rapor, sizin robots.txt dosyasını gerçekten değiştirmez. Basitçe bir test sandboxudur ve gerçek değişikliklerin etkili olması için robots.txt dosyanızı manüel olarak değiştirmeniz ve yeniden yüklemeniz gerekir.

Robots.txt dosyanızı test ederken birkaç şeye dikkat etmelisiniz. Öncelikle, sitemap bölgelerini belirttiğinizde, “valid sitemap reference detected” (geçerli site haritası referansı tespit edildi) sonucu, sadece dosya bölgesinin geçerli olduğu anlamına gelir, ille de dosyanın kendisi değil. Yani, sitemap bölgeniz olarak verdiğiniz URL mevcut olur. XML’in geçerli olup olmadığını anlamak için, Sitemaps raporlarını kontrol etmeniz gerekir. Eğer robot.txt dosyanız UTF-16 olarak kodlanmışsa, “Parse results” (inceleme sonuçları) kısmı, dosyanızdaki ilk karakter olarak size bir soru işareti gösterebilir. Bu byte-order-mark (BOM)dır ve genelde Google için anlaşılamayan robots.txt dosyasının ilk satırını çevirir. Onu UTF-8 olarak yeniden kaydeder, yükler ve sorununuzu halleder.

 

  • Generate a custom robots.txt file- Özel robots.txt dosyası oluşturma: Bu bölme, eylemler, spesifik robotlar, dizinler ve/veya erişimini kontrol etmek isteyeceğiniz dosyalara dayalı özel bir robots.txt dosyası yazmanıza yardım eder. Herhangi Google-olmayan gezginler için, robotun kullanıcı aracısı adı ile hazırlıklı olmanız gerekir. Bu rolü tamamladıktan sonra, sonradan serverınıza yüklemeniz gerekecek olan, ihtiyaçlarınızı karşılayacak bir dosyayı Google yaratacak ve indirmenize izin verecektir.
  • Remove URLs- URL’leri Kaldırma: SERP’de görünen kesin URL’leriniz varsa ve 404’ün tamamlaması yerine, indeksten sizin çıkarmanız gerekiyorsa, bu aracı kullanın. Bununla birlikte, bu çalışmadan önce, Google’a içeriğin indekslenmemesi gerektiğini göstermelisiniz (robots.txt dosyası, meta robot etiketleri ya da 404 kodlamasıyla). Unutmayın ki, bu araç, URL’leri Google’ın indeksinden basitçe kaldırır; serverınızdan değil.

Sitelinks- Site Linkleri

Bu kısım, Google’ın ana sayfa veya diğer muhtemel iç sayfaları için sitenizde verdiği site linklerini gösterir. Bu rapordan, bireysel site linklerini engelleyebilirsiniz, böylece SERPlerde daha fazla görünmezler. Spesifik bir site linkini engellemek, o spesifik URL’yi Google indeksinden kaldırmaz; sadece o site linkinin göründüğü sorgu için SERP’de görünmemesini sağlar.

Site linklerini engelleme konusunu dikkatlice düşünün. Unutmayın ki, istediğiniz herhangi bir site linkini engelleyebilirken, Google’a hangi linkinizi göstereceğini söyleyemezsiniz. Örneğin, sekiz site linkinin ikisini engellerseniz, Google bir veya her iki site linkini de farkı site linkleriyle değiştirebilir veya sadece kalan altı tanesini gösterebilir.

Change of Address- Adres Değişikliği

Adres değişikliği aracı, sitenizi yeni veya farklı bir domaine taşırken kullandığınız bir tamamlayıcıdır. Eski sitenizden yenisine olan eski moda 301 yönlendirmelerin yerini tutmaz ancak taşınma sürecinde Google’ın yardım etmesi için ek bir sinyali temsil eder ve yeni URLler için SERP dönüşümünü daha hızlı yapar.

Bu aracı kullanmak için, Google Webmaster Tools aracılığıyla onaylanan hem eski hem de yeni domainlere sahip olmalı ve 301 yönlendirmelerini önceden ayarlamalısınız. Bu unsurlar tamamlanınca, taşınacağınız yeni domaini seçmek için bu aracı kullanabilirsiniz.

Settings- Ayarlar

Ayarlar kısmının iki bölümü vardır:

  1. General Settings (Genel Ayarlar): Bu sekme, içeriğiniz hakkında Google’a üç önemli sinyal göndermenizi sağlar:
  • Geographic Target (Coğrafi Hedef): Sadece tek bir ülke için arama sonuçlarında görünen sitenizden gelen URL’lere sahip olmak için bunu kullanabilirsiniz.
  • Preferred Domain (Tercih Edilmiş Domain): SERP’lerde görünecek URL’lerinizin “www” veya “www-olmayan” sürümünü mü tercih edeceğinizi Google söylemek için bu kısmı kullanın.
  • Crawl Rate (Gezgin Oranı): Bu araç Google’a, sitenizi gezen robotun şimdi olduğundan daha hızlı veya yavaş bir oranda olma tercihinizi söyler.
  1. Parameter Handling (Parametre Kullanımı): Bu sekme, sitenizden dinamik URL değişkenlerini seçmenize ve Google’a takip edildikleri zaman bu parametrelerin görmezden gelinmesini söyler. Mesela, eğer sitenizin /authors.php ve /authors.php?sortby=lastname URLleri varsa, Google’a /authors.php’ye geri dönen o parametreyi içeren herhangi URLleri doğallaştırmaya yardım edecek “sortby” parametresini göz ardı etmesini söyleyebilirsiniz. Google da, sitenizdeki kopya içerik yaratmak için yeterince anlamsız olabilecek dinamik URL parametrelerini listeler, ancak dürüst olmak gerekirse, Google  bu konuda pek iyi değildir, bazen özgün bir içerik oluşturacak önemli parametreleri de listeye ekler.

Bir önceki yazımız olan 301 Redirects | Yeniden Yönlendirme başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu konuyu beğendiyseniz,bize destek olmak için paylaşım yapabilirsiniz

Yazar Hakkında

Caner Kaya

Caner Kaya,Eastern Mediterranean University Bilgisayar Mühendisliği ve MBA Yüksel Lisans Eğitimini bitirdim.7 yıldır arama motoru optimizasyonu(SEO) / SEM / SMO ve diğer dijital pazarlama alanlarında danışmanlık hizmeti verdi.Türkiye'de bir çok kurumsal firma özel eğitimler ve pazarlama danışmanlıklarını ile İlgineiyorum

eticaret-seo

Yorum Gönder

İsim(Gerekli)
E-Posta(Gerekli)
Web Siteniz(Tercihen)

Mesaj Bölümü

Arama Bölümü

profesyonelseo-banner

ProfesyonelSeo.Com.TR

Yazılardan Haberdar Olun

seo
SEO Fiyat Teklifi