Seo ile Web'de Maksimum Erişilirlik

Buradasınız: Profesyonel Seo > Genel > Web Siteniz Nasıl Denetlenir?

Web Siteniz Nasıl Denetlenir?

Kategori : Genel Tarih: 01 Haziran 2017 Yorum Yok 2.629 Okundu

Web sitenizi en son ne zaman kontrol ettiniz? Herhangi bir büyük ölçekli web sitesi yeniden tasarım projesine başlanmadan önce, web site denetimleri son derece değerlidir ve mutlak surette gereklidir.Web sitenizin denetimini yaptırarak hedeflerinize ulaşmak açısından sitenizin optimize olup olmadığını, optimize değilse sitenizin performansını nasıl artırabileceğinizi öğrenebilirsiniz.

Dolayısıyla daha sitenizin denetimini hiç yaptırmadıysanız ya da yaptıralı epey olduysa veya yakın gelecekte sitenizin yeniden tasarlanmasını planlıyorsanız, web sitenizin maksimum SEO ve dönüştürme sonuçlarına ulaşmaya ayarlanmış olduğundan emin olmak için bu yazıyı web sitenizin denetim kontrol listesi olarak kullanabilirsiniz. Birçok durumda, teknik açıdan bilgili birileriyle bir ekip kurmak isteyeceğinizi, bu ekibin kurum içinde çalışan bir IT departmanı veya dışarıdan sağlanan bir şirket olabileceğini unutmayın.

Web Sitesi Denetiminin Faydaları

Ana konuya geçmeden önce, Web sitenizi kendiniz denetlediğiniz için gözlerinizi dört açmanız gerektiğini söylemek isterim. Şimdi denetimin faydalarını gözden geçirebiliriz. Aşağıda pazarlama bakış açısına göre elde edilen en yüksek faydaların bazıları bulunuyor.

  • Web Sitesi Performansının Artırılması: Web site denetimlerinde genellikle bir site yalnızca içerik açısından değil, teknik performans bakımında da denetlenir. Bunun sonucunda, denetmen, web sitenizin teknik çerçevesinin ve altyapısının güvenilirliğini inceleme, web sitenizin arama motorlarına karşı ne kadar dost canlısı olduğunu değerlendirme ve kullanıcıların web sitenizde içerik bulmalarının ne kadar kolay olduğunu belirleme şansı verecektir.
  • SEO’nun Geliştirilmesi: Web sitesi denetimi yaparak, kaçırdığınız SEO fırsatlarını yakalayabilir ve web sitenizin içeriği sayesinde yanlış yönlendirilmiş veya zayıf yönetilmiş SEO tuzaklarını (örn.; anahtar kelimelerin fazlaca kullanılması, tam eşleşmeli anchor text linkleri vs.) atlatabilirsiniz. Böylelikle SEO çalışmalarınızı önce kullanıcılar üzerine daha sonra arama motorları üzerine yönlendirebileceksiniz. Bu da sizi sürekli olarak algoritma sıralaması peşinde koşmaktan alıkoyacaktır; dolayısıyla arama motorlarının sonuç sayfalarında (SERP’ler) en üstlerde çıkmak için hatalı uygulamalara başvurmayacaksınız.
  • Dönüştürmelerin İyileştirilmesi: Son olarak, web sitesi denetimleri yeni müşteri yaratma ve dönüştürme bakımından web sitenizin etkililiğini yeniden değerlendirmenizi sağlayacak. Bunun sonucunda ziyaretçilerinizi yeni müşterilere dönüştürmek için önceden görmezden geldiğiniz fırsatları yakalayabilecek ve dönüştürmeleri artırmak için arama sonuç sayfanızdaki eksiklikleri gidererek optimize edebileceksiniz.Gördüğünüz üzere, web sitenizi hem içerik hem de teknik açıdan değerlendirmek, sitedeki trafiği ve dönüştürmeleri önemli ölçüde artıracak fırsatları karşınıza çıkaracaktır. Şimdi iki parçalı bir web sitesi denetiminde kontrol etmeniz gereken noktalardan bahsedelim. Bu konuyla ilgili çok basit bir case study videosunu sizlerle paylaşıyorum.

1) İçerik Değerlendirme

Web sitesi denetiminizin birinci bölümünde, arama sonuç sayfalarında blog yazılarına ve sitenizdeki diğer web sayfalarına kadar sitenizdeki tüm içeriğe odaklanmalısınız. Sitenizindeki sayfaların bir listesini çıkarın ( Bunu “Screaming Frog SEO Spider” programı ile kolayca yapabilirsiniz ) ve bu sayfaları içerik optimizasyonu açısından değerlendirmek için kendinize aşağıdaki soruları sorabilirsiniz:

 

Web sitenizin içeriği yüksek kaliteye sahip mi?

İçeriğinizi kalite bakımından değerlendirdiğinizde, bunu hedef kitlenin bakış açısıyla düşünmeye çalışın. Bu bilgi benim için yeterli mi? Bütün sorularıma cevap verdi mi? Konuyla ilgili tüm kaynakları bana sundu mu? Bir sonraki adımda ne yapacağımı biliyor muyum?

Kaliteli içeriğin alım yapan müşterilerinizin ilgi alanlarına, ihtiyaçlarına ve sorunlarına hitap etmesi gerektiğini unutmayın; farklı olun, iyi yazılar yazın, herhangi bir konu hakkında değerli, eksiksiz ve ayrıntılı bilgiler verin ve okuyucuya bir sonraki adıma yönlendirin (mesela eyleme çağırın, kaynak linki verin vs.).

 

Web site içeriğinizde arama motoru optimizasyonu yapıldı mı?

Web sayfalarınızın en iyi on-page SEO uygulamalarını takip ettiğinden emin olun. İçeriğinizi on-page SEO açısından denetlemek için aşağıdakilere göz atın ve anahtar kelime analizi yürütmeyi de unutmayın.

  • Anahtar kelime performansınızı incelemek için mantıksal analize bakın. Hangi anahtar kelimeler size en büyük trafiği ve potansiyel müşterileri sağlıyor?
  • Anahtar kelime performansınızı içerik stratejinize ne kadar iyi şekilde yansıtabildiğinizi inceleyin. Bu anahtar kelimeleri hedef alması için web sitenize ne kadar geçerli içerik ekliyorsunuz?
  • URL, sayfa başlıkları, meta tanımlar ve kopyalar gibi temel on-page SEO öğelerini gözden geçirin. Anahtar kelimelerin uygun olan yerlerde eklendiğinden emin olun.

İçeriğinizin on-page SEO denetimini yapmanıza yardımcı olması için “Adım Adım Eksiksiz On-Page SEO” makalesini okuyun; bu makale indirilebilir bir on-page SEO şablonu da sunmaktadır.

 

Web siteniz maksimum kullanılabilirlik açısından optimize edildi mi?

a

Web sitenize ne kadar çok ziyaretçi çekerseniz, potansiyel müşteri ve nihayetinde daimi müşteri oluşturabilmeniz için o kadar çok fırsat elde etmiş olursunuz. Ama tabi ki bu sadece web sitenizin işini çok iyi yapması halinde geçerli. Tahmin edeceğiniz gibi, sadece bir web sitesi sahibi olmak tüm bunları garanti altına almaz. Web sitenizin genel verimliliğini belirlemek adına, yaptığınız denetim sitenizin ziyaretçilere göre tasarlanıp tasarlanmadığını ölçmelidir. Web sitenizin tasarımı ve genel gezilebilirlik oranı (nagivability) bir ziyaretçinin sitenize gelip bulmak istediği şeylerle örtüşmelidir; mesela iş dünyası, kaynaklar, ürün/fiyatlandırma bilgisi, onaylamalar gibi konularda daha fazla bilgi verilebilir. Bu çoğunlukla sizin kendi iş alanınızla alakalıdır. Buradaki ana amaç insanlara istedikleri bilgileri sunabilmektir. Bunu yaptığınızda dönüştürme oranlarının kendiliğinden artığını göreceksiniz.

Web sitenizi kullanabilirlik açısından değerlendirdiğinizde, aşağıdaki hususları dikkate alabilirsiniz:

  • İşimizle ilgili ana değer önerilerinin tamamına ana navigasyonlar / menü öğrelerinden ulaşılabiliyor mu?
  • Basit ancak sezgisel bir web sitesi tasarımımız ve sayfa düzenimiz var mı? Sayfalarınızın çok fazla karışık olmamasına, reklamlarla veya linklerle dolu olmamasına dikkat edin; veya dahili linklerin bulunmasına özen gösterin.
  • Dönüştürme yolları ve/veya alışveriş kartı veya düzeltme süreçleriniz sezgisel mi? Ziyaretçilerinizin anlamasını zorlaştıracak, dikkat dağıtıcı şeyler var mı?

Aradığınız içeriği etkili bir şekilde ortaya çıkardığınızdan ve ziyaretçilerinizin web sitenizde hoşlarına giden bölümlerde kolayca gezinebildiklerinden emin olmak için hedef kitlenize kullanıcı testleri uygulayabilirsiniz. Bu anlamda Crazy Egg size fazlasıyla yardımcı olacaktır. Bu sistem hem kullanıcıların nerede gezindiklerini ve daha çok site üzerindeki rollerini gözlemleyebileceğiniz bir platformdur.

 

Web sitenizin içeriği potansiyel müşteri oluşturma ve dönüşümler için optimize mi?

Yüksek kaliteli, Arama Motoru Optimizasyonlu içerik oluşturmak sitenizdeki trafiği artırmanın çok harika bir yöntemi olsa da, asıl önemli olan ziyaretçilerin web sitenize geldiklerinde ne yaptıklarıdır. Tabi dönüştürmeleri dikkate alıyorsanız .İşte bu noktada optimize işlemi eyleme çağırma, pazarlama teklifleri ve arama sonuç sayfaları web sitenizin performansında çok ciddi bir rol oynamaktadır. Tüm bunlar size yalnızca ziyaretçilerin bilgilerini bulma fırsatı sunmakla kalmayıp ziyaretçilerinizin içeriğinizle ve markanızla daha içli dışlı olmalarını sağlamaktadır.

 

Web sitenin içeriğini maksimum dönüştürme potansiyeli açısından değerlendirmek için, kendinize aşağıdaki soruları sorabilirsiniz :

  • Arama sonuç sayfalarında çıkması için içeriğimde kaç tane pazarlama teklifi var?
  • Tüm farklı alıcılara hitap eden pazarlama teklifleri var mı?
  • Bu arama sonuç sayfaları ne kadar optimizedir?
  • Çeşitli aşamalarda ziyaretçilerim için dönüştürme fırsatları sunabiliyor muyum?
  • Eyleme çağırmaları etkili biçimde kullanabiliyor muyum? Web sitemin çeşitli sayfalarıda eyleme çağırma seçeneğini ekleyerek bazı fırsatları kaçırıyor muyum?

Web sitesi denetiminizin teknik değerlendirmesi, aslında tam olarak bir geliştirme uzmanı veya IT departmanından bir uzmanla yapmak isteyeceğiniz bir işlemdir. Dışarıdan bir şirketle de anlaşabilirsiniz; sadece önce üstünüze düşenleri yapmalısınız. İki farklı değerlendirme çeşidi olan içerik ve teknik değerlendirme arasında belli bir kesişim olduğunu unutmayın. Her ikisinin de amacı aynıdır: teknik açıdan yapılan iyileştirmeler, kullanıcı deneyimini artırır.

İşte teknik denetimde dikkat etmeniz gerekenler:

 

Web sitesi tasarımı yanıt vermeye yönelik mi?

Web siteniz yanıt vermeye yönelik bir tasarıma sahip mi? Yani, mobil dostu bir web sitesi mi? Akıllı telefonlarla internete girmek gittikça yaygınlaşıyor. Aslında Microsoft Tag’e göre, mobil internet kullanımı, 2014 yılında masa üstü internet kullanımın çok üstüne çıkacak. Bunun sonucunda da web sitelerinin sürekli artmakta olan bu talebe uygun olmaları gerekmekte. Mobil uyumluluk hakkında daha fazla bilgi için “Mobil Pazarlamacılıkta Ustalaşma Amaçlı En İyi Kopya Kağıdı”

 

Web sitesi hata mesajı serbest mi?

Web sitenizin her yerinden yanıt kodu hataları mı çıkıyor? 302-, 404- ve 500- yanıt kodlarının kullanılması kullanıcılarına “Tüh, Hatalı bir durum var” demek olabilir; öte yandan bunların olması demek birilerinin kırık linkleri temizlemediği ve bunun sonucunda da kullanıcıları çıkmaza sürükledikleri anlamına gelir. Bu hata mesajlarını bulun ve kırık linkleri temizleyin. Google’ın Webmaster Tools veya Xenu’nün Link Sleuth araçları bu konuda size yardımcı olabilir.

 

Web sitesi URL’leriniz optimize durumda mı?

Sitenizde anahtar kelimelerin fazlaca kullanılmasından dolayı çok uzun URL’ler var mı? Bunlar oturum kimliklerine ve/veya dinamik parametrelere sahipler mi? Bazı durumlarda bu URL’ler, arama motorlarının indeksleme yapmasını zorlaştırır ve arama sonuçlarında düşük tıklama oranlarının çıkmasına sebep olur. Arama Motoru Dünyası’nda (Search Engine Land) yazılan bu faydalı yazıda SEO dostu URLsöz dizim uygulamaları hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

 

Web sitenizde çok fazla Flash veya JavaScript kullanılıyor mu?

Tamamen Flash veya JavaScript olan navigasyon alanlarını belirleyin. Arama motorlarının bunları okuması ve bunlara erişmesi biraz zordur; bu da sitenizin indekslenmesini engeller. Ayrıca, bu öğeler kullanılabilirlik açısından da bir takım sorunlara yol açarlar. Ziyaretçileriniz genellikle son derece spesifik bir konu hakkında bilgi edinmek için sitenize gelirler. Saatlerce uğraştığınız içeriğe ulaşmadan önce 10 saniyelik görsel bir tanıtım izlemeleri gerekiyorsa, bu durumun ziyaretçilerinizi kızdırabileceğini aklınızdan çıkarmayın.

 

Sitenizin yapısı arama motorları için optimize edildi mi?

Kullanıcılar için içeriğe erişim ve kullanılabilirlik ile ilgili olduğundan daha önce site yapısından bahsetmiştik, ancak site yapınızın arama motorları için de ideal olmasına özen gösterin. Sitenizdeki sayfalar sitenizdeki başka sayfalara dahili olarak link vermiyorsa, o sayfaların indekslenme ihtimali düşer. Arama Motoru Dünyası makalelerinde SEO için etkili site yapısı hakkında bilgi edinin.

 

Web sitenizin genel performansı nedir?

Aşırı sayfa boyutu ve/veya uzun sayfa yükü ve uzun sunucu yanıt süresi görülüyor mu? Sitenizde çoğu zaman sıkıntılar yaşanıyor mu? Resim dosyaları çok büyük veya HTML formatında olduğunda ve CSS’nin temizlenmesi gerektiğinde sitenizin hızı bunlardan etkilenebilir; tüm bunların düzeltilmesi sitenizin hızını çok ciddi biçimde artırabilir. Ayrıca, hızlı yüklenen ve optimize sayfalar daha yüksek ziyaretçi iletişimi, ziyaretçilerin daha uzun süre sitenizde kalması ve daha fazla dönüştürme anlamına gelecektir.

 

Web sayfalarınızın arama motorları tarafından nasıl yavaş ilerletildiği ve indekslendiğini belirleyebiliyor musunuz?

Bu işlem robots dosya ve taglerden site haritalarına kadar her türlü yöntemi kapsar. Bu ölçümler, arama motorlarının, web sitenizin en kullanışlı içeriğine yönlendirilmesinin bir yoludur.

Robots Dosyaları ve Tagler:

Robots meta tagler, sayfaların ayrı ayrı nasıl indekslendiğini ve arama sonuçlarında kullanıcılara ne şekilde sunulacağını kontrol etmeniz için kademeli ve sayfa bazlı uygulama kullanmanızı sağlar. Bu tagler ilgili sayfanın bölümünde bulunmalıdır.
Öte yandan robots.txt dosyası sitenizin ilerletme şeklini belirlemenize yardımcı olan bir metin dosyasıdır. Bir web sitede yavaşça dolaşmadan önce, arama motoru gezicileri genellikle sunucudan robots.txt dosyasını isterler. robots.txt dosyasıyla özel (veya tüm) gezicileri talimatların (“direktiflerin”) olduğu bölümlere yönlendirebilirsiniz; böylece hangi bölümlerin gezilip hangilerinin gezilmeyeceğini anlamalarını sağlarsınız.

 

Halka Açık ve XML Site Haritaları:

Web sitenizde halka açık ve XML Site haritası dosyaları bulunmalıdır. Halka açık site haritası, tıpkı bir kitabın dizin bölümü gibi, kullanıcılar tarafından sitenizin sayfalarını görmek için görüntülenen bir haritadır.

XML Site Haritası arama motorlarının sitenize eklenen sayfaları bir arada görüntülemelerini sağlar. sitemap.xml dosyasının genelde www.domainname.com/sitemap.xml bölümündedir. XML Site Haritası her web sitesinde bulunması gereken bir uygulamadır. Böylelikle Google’a ve diğer arama motorlarına sitenizin hangi bölümlerinde dolaşılmasını ve indeksleme yapılmasını istediğinizi söyleme fırsatınız olur. Arama motorları site haritanıza bağlı kalacaklarını garanti etmezler, ancak üst üste, durmadan kanıtlanan bir gerçek de var: özellikle site haritanız/haritalarınız yeni web sayfalarınızı dinamik olarak sürekli güncellerse, XML Site Haritaları sayfalarınızın bulunmasını ve hatta daha hızlı bulunmasını güvence altına almaktadır.

İçeriğinizin kanonikalizasyonunu tanımlıyor musunuz?

Web sitesi içeriğinizin kanonikalizasyonu dikkate alınacak nihai büyük teknik unsurdur. URL’lerinizin arama sonuçlarında çıkmalarıyla ilgili daha fazla kontrol sahibi olmak istiyorsanız ve kopya içeriklerle ilgili sorunları en aza indirmek istiyorsanız, sayfanın tercih edilen bir versiyonu olarak kanonikal (tercih edilen) bir URL almanız tavsiye edilir. Tercihlerinize Google’a birçok şekilde belirtebilirsiniz. Bunun yollarından biri Kanonikal Tagi (rel=“canonical”), sayfanın http başlığına ayarlamaktır. Kanonikal Tagin doğru şekilde uygulanıp uygulanmadığını kontrol ettirin, doğru sayfayı gösterip göstermediğine bakın ve her sayfanın ana sayfaya çıkmamasına özen gösterin.

Önceden bir denetim çerçevesi oluşturmak önemlidir. Kendinize daha çok “Ben bunu nasıl yapıyorum?” fikri etrafında dolaşan sorular sorun. Bu sorular “Bu yaptıklarım diğerlerinin, özellikle de rakiplerimin yaptıklarıyla karşılaştırıldığında nerede duduyor?” gibi soruları kapsayabilir.

 

Bir önceki yazımız olan Büyük Seo Firmaları Esas Seo’cuları Nasıl Öldürüyor? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu konuyu beğendiyseniz,bize destek olmak için paylaşım yapabilirsiniz

Yazar Hakkında

Caner Kaya

Caner Kaya,Eastern Mediterranean University Bilgisayar Mühendisliği ve MBA Yüksel Lisans Eğitimini bitirdim.7 yıldır arama motoru optimizasyonu(SEO) / SEM / SMO ve diğer dijital pazarlama alanlarında danışmanlık hizmeti verdi.Türkiye'de bir çok kurumsal firma özel eğitimler ve pazarlama danışmanlıklarını ile İlgineiyorum

eticaret-seo

Yorum Gönder

İsim(Gerekli)
E-Posta(Gerekli)
Web Siteniz(Tercihen)

Mesaj Bölümü

Arama Bölümü

profesyonelseo-banner

ProfesyonelSeo.Com.TR

Yazılardan Haberdar Olun

seo
SEO Fiyat Teklifi