SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Profesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO PlatformuProfesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO Platformu

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Seo Fiyatları
  • Blog
    • Genel
    • Temel Bilgiler
    • Seo Haberleri
    • Link İnşaası
    • Seo ve Sosyal Medya
    • Bloglar ve Seo
    • Seo Programları
    • Anahtar Kelimeler
  • Hizmetlerimiz
İLETİŞİME GEÇİN
  • Profesyonel Seo
  • Blog
  • Seo Haberleri
  • Akıllı Telefonların Google Arama Sonuçlarına Etkisi
 

Seo Teknikleri,Kütüphanesi ve Haberler

Salı, 08 Kasım 2016 / Kategorisi Seo Haberleri

Akıllı Telefonların Google Arama Sonuçlarına Etkisi

mobilaramaBizler internet insanları olarak kısıtlanmak istemeyiz. Bilgiyi elde edebilmek bizi özgür kılar. İnternette bilgi dendi mi aklımıza ilk gelen şey arama motorlarıdır. Arama motorları işlerini daha iyi yaptıkça biz de doğru ve istediğimiz bilgiye o kadar kolay ulaşırız. Bu da öncelikle aramayı yapan kişinin arama kutucuğuna yazdığı kelimelerle ne ifade ettiğini anlamaktan geçer.Sizlere bu yazımda, daha iyi hizmet sunmak adına gün ve gün gelişen arama motoru teknolojilerinin, mobil cihazların popülerliğinin artması ile arama motorları, gelecekte, mobil platformlarda ne tür farklı uygulamalar ile karşılaşacak bunlardan bahsedeceğim.Günümüzde akıllı telefonların son derece popülerleşmesi sonucunda arama motoru uygulamaları farklı boyutlar kazanmaya başladı. Hepimizin aşina olduğu “arama kutucuğu” artık kullanıcıya yeterince doyurucu gelmemekte.
Google Glass tanıtım videosundan da görmüş olabileceğiniz gibi sesli aramalar belki de gelecekte kullanış kolaylıkları ile daha tercih edilen bir seçenek olacak. Akıllı telefonları dijital bir günlük olarak düşünürsek mobil cihazı ile arama yapan kişinin kişisel bilgileri göz önünde bulundurulacak ve arama sonuçları kişinin hedeflediği aramayı daha etkili bir şekilde sunacak.
Dünya çapındaki IDC Mobil Teknolojileri’nin raporuna göre şu anda mobil cihazlar PC satış rakamlarını üçe katlamış durumda. 2017 yılına geldiğimizde ise mobil cihazların, PC satışlarını 5:1 oranında geçerek büyük bir büyüme kaydedeceğinden bahsediliyor. Kuşkusuz ki yakın bir gelecekte arama motoru teknolojilerinde mobil cihazlar söz sahibi olacak.

mobil-aramalar

Peki, akıllı telefonların yaygınlaşması internet üzerinden verilen reklamlar açısından ne anlama geliyor? Marin Yazılımcılık’ın raporuna göre 2013 yılının aralık ayında İnternet üzerinden yapılan reklam kaynaklı alışverişlerin/tıklamaların %34’unu mobil cihazlar oluşturdu. Rapora göre 2015 yılında satışların %50’sinin mobil cihazlar kaynaklı olacağı öngörülüyor. Bunun dışında Yahoo-Bing Ağı kapsamında yapılan arama sorguları geçtiğimiz seneye göre %115’lik bir artış gösteriyor.

mobil-cihazlar-alisveris

Zaman Kısıtlı

Geçmiş 10 yıla baktığımızda bugün internette doğru ve efektif sonuçları getiren aramalar yapmak artık çok daha kolay. Mobil platformlar sayesinde bilgisayarlarımızın başında olmamıza da gerek yok. Ancak teknolojik boyutta limitler zorlanırken önümüzde birkaç adet engel var. Bunlar günün 24 saatten oluşması ve bir konu üzerine harcayabileceğimiz sınırlı miktardaki dikkat kabiliyetimiz. Bu yüzden arama motorları iki adet kriteri karşılamak zorunda: Doğru bilgi sunumu ve bilgiyi hızlı elde etmek.

mobil-aramalar2

Arama motorlarının uzun soluktaki başarısı bu iki kriteri karşılamaktan geçiyor diyebiliriz. Başka bir değişle sunulan hizmetin en kısa zamanda istenen bilgiyi ulaştırması burada çok önemlidir. Farklı alanlarda ekonomik kazanç elde etmek isteyen arama motoru kullanıcıları üzerinden para kazanmak bu dinamik ekosistem içerisinde müşteriye gerekli değeri vererek sağlanabilir. Müşteri değerinden kasıt ise arama motoru kullanıcılarının arama kutucuğuna girdikleri kelimeleri isabetli bir şekilde arama sonuç listesine yansıtabilmektir.

Evrimleşen Platform: Mobil Arama Motorları

Günümüzde, arama motorları geçmişe oranla birçok çeşitli kanaldan bilgi toplamakta.  Birey başına düşen mobil iletişim cihazlarının artışı ve buradan elde edilen bilgilerin istatistiksel yorumlamaları bugün arama motoru şirketlerine yüksek oranda bilgi sağlamaktadır.

mobil-arama-motorlari

Teknolojinin getirdiği yenilikler kullanılırken aynı zamanda da kısıtlamalara dikkat edilmelidir. Örneğin ekranı olmayan ya da ekranı küçük olan mobil iletişim cihazları – AppleWatch – için arama kutucuğu yöntemi pratik ve etkili olamaz ya da kişi hareket halinde olabilir ve cihazın ekranına erişim mümkün olmayabilir. Bu tür durumlarda mobil cihazların kelime bazlı arama dışında insan sesi ve vücut dilini algılaması ve kullanıcının komutlarını yerine getirmesi gerekir.

Ses ile yapılan aramalar kelime bazlı aramalara göre karakteristik farklar göstermektedir:

  • Hareket halinde yapılabilir.
  • Daha çok bölgesel aramalar yapılır.
  • Sözcük seçimleri diyalog şeklindedir.
  • Aramalar daha uzundur.
  • Daha çok spor olayları ve hava durumu gibi haber değeri taşıyan öğeler aranır.

Bu tür farklı modalitedeki bilgiler kullanılarak yapılan aramalar daha zengin olur. Mobil cihazların farklı uyaranlara açık olabilmeleri bu aletleri birer mobil arama motorlarına çevirir.

Elde edilen bu ekstra bilgiler arama motorlarının “öngörülü arama” algoritmaları ile kullanıcılar arama kutucuğuna daha istedikleri anahtar kelimelerin tamamını yazmadan arama yapan kişinin hedeflediği arama sonuçları tahmin edilir ve bu tahminler kullanıcıya daha iyi bir hizmet vermek adına sunulur.

Bunun için bugün birçok arama motoru Windows, Office, Google ile entegre bir şekilde çalışmakta ve kullanıcılarına dinamik bir arama hizmeti sunmaktadır.

Arama motorları kendisine bilgi çeken ve bu bilgiyi düzenleyen bir platform olmalı ve her şeyden önce de bunu akıllı bir organizma gibi yönetebilmelidir. Sadece arama kutucuğunun kölesi olmuş bir arama sonuç listesinde kullanıcı memnuniyetinden söz edilemez.

İnternette Reklam Verenler İçin

Daha fazla veri ve farklı modaliteler üzerinden analizler yapılarak kullanıcıların arama alışkanlıklarını ve arama amaçlarını anlamak arama motoru sağlayıcılarının internet üzerinden verilen reklamlar için daha etkili bir platform yaratmasını sağlıyor.

Mobil cihazlar ve servisler üzerinden yapılan analizlerde tüketici alışkanlıklarını anlamak ve bu tüketici davranışlarını anlamlı bir bütün haline getirmek arama motoru servis sağlayıcılarının en fazla önem verdiği konulardan biri. Bütünsel bir bakış açısı ile kullanıcıların internet hareketleri daha derin bir neden-sonuç bağlamında incelenir. Arama motorları sağlayıcıları, reklam vermek isteyen kullanıcılarına hedef kitleyi bu şekilde sunar.

Toplanan bilginin farklı kaynaklardan gelişi ve miktarının fazla oluşu bu bilgilerin analizini ve yönetimi zorlaştırabilir.  Bu durumda arama motorlarının sunduğu takip sistemleri devreye girer ve reklam vermek isteyen kişiler kolaylıkla trafik akışını takip edebilir. Yazıyı sonlandırırken şunu belirtmek gerekir ki arama motorlarının yaptığı analiz aslında arama yapan kişileri arama motoru ara yüzünün ötesinde organik bir şekilde tanımaktır. Reklamcılar hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşmak istiyorsa aynı yaklaşımı izlemeleri tavsiye edilir.

Bir önceki yazımız olan Google’dan Çarpıcı Uygulamalar başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu Konular ilginizi cekebilir mi ?

Aşırı Seo Yapan Sitelerin Özellikleri Açıklandı
Google Arama Motorları Arasında Yine Zirvede
Google Kendi SEO Ajansını mı Kuruyor?

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılan Konuları Burada

  • Kurumsal Facebook kullanımı için püf noktaları!

    İletişim kelimesi, TDK’ da “Duygu, düşünce veya...
    0 comments
  • Teknik Bir SEO Süreci Oluşturmak

    SEO rekabetinde SEO firmaları ve SEO danışmanla...
    0 comments
  • Kelime Kısaltmaları ile SEO ve Google

    Google bazı kelime kısaltmaları ile kelimenin a...
    0 comments
  • Saygın ve Otoriter Site Sahibi Olmanın 5 Yolu

    Kaliteli, yeterli ve otoriter bir site hazırlam...
    0 comments
  • Backlink Stratejileri Geliştirme ve SEO

    Backlink arama motorlarının var olduğu günden b...
    0 comments

Kategori ve Bölümler

  • Anahtar Kelimeler
  • Bloglar ve Seo
  • Genel
  • Link İnşaası
  • Seo Haberleri
  • Seo Programları
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Temel Bilgiler

Peynir Ekmek Gibi Gidenler

  • Edu ve Gov Backlink Bulma Programı - 82.807 Okundu
  • Önümüzdeki birkaç ay içinde 10 Yeni SEO Değişikliği - 51.225 Okundu
  • Ücretsiz Organik Hit(Denemek İsteyenlere) - 47.268 Okundu
  • Google Örümceklerinin Kullanımını ve Site Yükseltme - 40.282 Okundu
  • Rakip Sitelerin Hitini Öğrenin - 39.209 Okundu
  • Otomatik Türkçe Dizin Ekleme - 37.998 Okundu
  • Seo Yapılmış Bir Sitenin 10 Unsuru - 37.309 Okundu
  • ForumBot v2.4 Cracked - 35.784 Okundu
  • Serp’Deki Otoriter Siteleri Bulmak İçin 2 Seo Aracı - 29.617 Okundu
  • Blog Yazınız İçin Konu mu Arıyorsunuz? - 25.552 Okundu

Sizden Gelen Yorumlar

  • Yükleniyor...

Etiket Bulutu

2.Penguin algoritması 5 önemli seo hatası backlink analizi Doğal olmayan backlink bağlantıları edu backlink bulma edu govtr backlink listesi Flickr backlink Flickr için 6 seo tekniği Flickr nedir Flickr Seo forum backlink forumbot forumbot programı google alert nedir google alert ne işe yarar google alert ve seo teknikleri google bomb nedir google ceza ve nedenleri Google EMD Güncellemesi Google Penguen Google Penguen Sonrası Seo Google Penguin geri geliyor google rakip analizi gov.tr backlink programı kopya içerik bulma kopya içerik ve seo kopya içerik şikayet kurumsal seo uyumlu tema Kötü linkleri bulma Linkedın için seo otomaikt forum backlink pdf seo profesyonel seo uzmanları seo domain yaşı Seo Linkedın seo uyumlu tema Seo uzmanlarına ihtiyaç artıyor trunsrank değerini arttırma trustrank backlink bulma programı web site izleme web site test web site trafiği web site trafiği testi wordpress şirket teması Ücretsiz Backlink Skyrocked

Neden Bizi Seçmelisiniz?

  1. 2017 Günsel Seo Algoritma Çalışması
  2. Sitenizi Ziyaret edenler sadece eş,dost ve arkadaştan ibaretmi ?
  3. Sitenizin Ürünlerini kimse incelemiyor ve satışar dibe vurmuş durumda mı?
  4. Profesyonel SEO ile %100 Garantili İlk Sayfa..

 

BİLGİ DEPOSU

  • Temel Bilgiler
  • Link İnşaası
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Seo Programları
  • Bloglar ve Seo
  • Anahtar Kelimeler

Sosyal İletişim

  • İletişim ve Ofislerimiz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Kayalar Bilişim

  • HAKKIMIZDA

© 2017 Profesyonel Seo Danışmanlık,Eğitim,Yayıncılık ve Dış Ticaret .

Bu sitede yayınlanan yazılar kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.Sponsor Link:Cilt Temizliği-Miray Kaya

TOP