SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Profesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO PlatformuProfesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO Platformu

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Seo Fiyatları
  • Blog
    • Genel
    • Temel Bilgiler
    • Seo Haberleri
    • Link İnşaası
    • Seo ve Sosyal Medya
    • Bloglar ve Seo
    • Seo Programları
    • Anahtar Kelimeler
  • Hizmetlerimiz
İLETİŞİME GEÇİN
  • Profesyonel Seo
  • Blog
  • Genel
  • Kurumsal Facebook kullanımı için püf noktaları!
 

Seo Teknikleri,Kütüphanesi ve Haberler

Salı, 28 Mayıs 2019 / Kategorisi Genel

Kurumsal Facebook kullanımı için püf noktaları!

İletişim kelimesi, TDK’ da “Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması” şeklinde geçiyor.

Sosyal medya son dönemin en popüler konularından birisi. Bu popülerliğin markalar da farkında. Her geçen gün sosyal medyaya ayırdıkları bütçeler artıyor. Amaçları müşterileriyle daha sağlıklı bir iletişim kurmak, markalarını tanıtmak ve iyi sonuçlar elde etmek. Bunu iyi yapabilen markalar olduğu kadar, başarısız girişimlerde bulunan markalar da var.

Sosyal medyada başarılı olmak için bu alanın özelliklerini iyi bilmeli, sık yapılan hatalardan uzak durmalısınız. İletişimin temelinde duygu, düşünce ve bilgilerin başkalarına aktarılması var. Bu yüzden mecralar, yapılar değişiyor ama iletişimin özü değişmiyor.

Son dönemde popüler hale gelen dijital iletişim kelimesi için de aynı şey geçerli. Dijital iletişim de iletişimin dijitalleşmiş hali. Yani iletişim değişmiyor sadece şekil değiştiriyor.

İletişimin şekil değiştirmesi özünü kaybettirmiyor, aksine daha anlamlı ve güçlü hale gelmesi sağlıyor.

Dijital iletişim açısından bakarsak, başarılı olmak istiyorsanız önce iletişimi ve temel yapısını bilmelisiniz. İletişim bilmeyen birinin dijital iletişim çalışması yapması sağlıklı sonuçlar vermeyecektir. Sosyal medya markanın müşteri kitlesi ve potansiyel müşterileriyle en çabuk iletişim kurabildiği yerlerden biri. Burada bir topluluk var ve siz onlara “merhaba ben geldim. Tanışalım” diyorsunuz. Ürünlerinizi tanıtıyor, kendinizden bahsediyorsunuz. Gelen tepkilere bakıyorsunuz. Daha sonraki çalışmalarınızda bu verilere göre hareket ediyorsunuz.

Sosyal medyada bir markayı, vapurdaki satıcıya benzetiyorum. Vapurlarda gelip kendini tanıtan ve ürünlerini anlatan satıcılara. Örneğin, Facebook 32 milyon kişilik bir vapur sizde buradaki yolculara ürünlerinizi anlatıyorsunuz. Yolcular beğenirse satış yapıyorsunuz.

Markalar da dijital iletişim çalışmalarında iletişimin önceliği konusuna dikkat etmeliler. Aksi takdirde dijital iletişim yapmak adına birçok hata yapıyorlar. Ve bu hatalar kalıcı hale geliyor.

Markaların dijital iletişimde başarılı olması için bazı kritik faktörler var. Şimdi bunlara bakalım:

Şeffaflık

Dijital iletişimdeki en hayati konulardan biri şeffaflıktır. Bilgi geçişinin bu kadar hızlı olduğu bir çağda kimseden bir şey saklayamazsınız. Gerçeklerin üstünü örtemezsiniz. Duymadım, görmedim, bilmiyorum diyemezsiniz.

Dijital iletişimde başarılı olmak için şeffaflık ilkesinin gereklerini yerine getirmek gerekiyor. Markalar yapacakları çalışmalarda tüketicilerine kendileri açık bir şekilde ifade etmeliler.

Bazı markalar gizlenerek, geride durarak başarılı olacaklarını zannediyorlar. Fakat yanılıyorlar. Artık uzak durarak, iletişim kurmayarak ‘cool’ olunmuyor. İletişim kurmadığınızda unutuluyor, kaybedenlerden oluyorsunuz.

Şeffaf ve bilgi paylaşımı temelli çalışmalar yapmak her zaman daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır.

İstikrar

Birçok konuda olduğu gibi dijital iletişimde de istikrar çok önemli oluyor. Müşterinizle bağ kurmak, sadakat sağlamak istiyorsanız çalışmalarınızda süreklilik oluşturmalısınız.

İstikrar dijital iletişimi daha güçlü ve anlamlı hale getirir. Dijital iletişim çalışmalarını belirli kampanya dönemlerine sıkıştırmak en sık yapılan hatalardandır. Önemli olan çalışmalarınızı zamana yaymak ve süreklilik sağlamaktır.

Dijital iletişimde istikrar sağlayabilmek için bir yol haritasına sahip olmalısınız. Bu yol haritasını, aksiyon planı ile desteklemelisiniz. Yapılacak çalışmaların yoğunluğu önceden tespit edilmeli ve bir takvim dâhilinde yapılmalıdır.

Tutarlılık

Tutarlılık en kritik faktörlerden biridir. Tutarlılık hem güveni ve hem de iletişimin kalitesini etkileyen temel unsurlardan biridir. Dijital iletişimde tutarlı olmak için dijital iletişim politikalarına sahip olmalısınız. Bu politikalar markanın çalışanlarınca bilinmeli ve içselleştirmeleri sağlanmalıdır.

Dijital iletişim politikaları sayesinde daha az hata yaparsınız. Çalışmalarınız bir temele oturmuş olur. Bugün siyah dediğinize yarın beyaz demezsiniz. Çizginizde değişmeler olabilir ama sapmalar yaşanmaz.

Tutarlı olmak zordur. Heyecanlarınıza gem vurmanız gerekir. Her aklınıza geleni söyleyemezsiniz. Geçmişi inkâr edemezsiniz. İlkelere sahip olmanız, bu ilkelerden taviz vermemeniz gerekir. Zaten tutarlı olmayı, değerli yapan da budur.

Sosyal medya, markaların müşteri ilişkilerini geliştirmeleri, kendilerini tanıtmaları için çok önemli bir mecra. Bu alanı doğru kullanan markalar önemli geri dönüşler alıyor, doğru kullanmayanlar ise, marka imajlarına zarar veriyorlar.

Sosyal medyayı doğru kullanmak için markalar, hedeflerini iyi belirlemeli, uzman insanlarla çalışmalı ve yenilikleri takip etmeliler. Bu şekilde imajlarını güçlendirecek, gereksiz harcamalardan kurtulmuş olacaklar. Müşterileriyle sürekli iletişimde oldukları için, ihtiyaçları iyi anlayacak ve gelişmeye devam edeceklerdir. Bu da bir markanın ömrünü uzatan önemli bir faktördür.

Bir önceki yazımız olan Backlink Stratejileri Geliştirme ve SEO başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu Konular ilginizi cekebilir mi ?

SEO & İçerik Pazarlama: Aynı paranın iki tarafı
İstenmeyen Backlinklerden Kurtulmak
Multimedya İndekslenebilir Hale Geldi

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılan Konuları Burada

  • Teknik Bir SEO Süreci Oluşturmak

    SEO rekabetinde SEO firmaları ve SEO danışmanla...
    0 comments
  • Kelime Kısaltmaları ile SEO ve Google

    Google bazı kelime kısaltmaları ile kelimenin a...
    0 comments
  • Saygın ve Otoriter Site Sahibi Olmanın 5 Yolu

    Kaliteli, yeterli ve otoriter bir site hazırlam...
    0 comments
  • Backlink Stratejileri Geliştirme ve SEO

    Backlink arama motorlarının var olduğu günden b...
    0 comments
  • Online itibar, dijital PR nedir?

    Online itibar yani başka bir ifade ile dijital ...
    0 comments

Kategori ve Bölümler

  • Anahtar Kelimeler
  • Bloglar ve Seo
  • Genel
  • Link İnşaası
  • Seo Haberleri
  • Seo Programları
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Temel Bilgiler

Peynir Ekmek Gibi Gidenler

  • Edu ve Gov Backlink Bulma Programı - 83.504 Okundu
  • Önümüzdeki birkaç ay içinde 10 Yeni SEO Değişikliği - 51.312 Okundu
  • Ücretsiz Organik Hit(Denemek İsteyenlere) - 50.891 Okundu
  • Google Örümceklerinin Kullanımını ve Site Yükseltme - 40.582 Okundu
  • Rakip Sitelerin Hitini Öğrenin - 39.315 Okundu
  • Otomatik Türkçe Dizin Ekleme - 38.578 Okundu
  • Seo Yapılmış Bir Sitenin 10 Unsuru - 37.348 Okundu
  • ForumBot v2.4 Cracked - 36.157 Okundu
  • Serp’Deki Otoriter Siteleri Bulmak İçin 2 Seo Aracı - 29.697 Okundu
  • Blog Yazınız İçin Konu mu Arıyorsunuz? - 25.637 Okundu

Sizden Gelen Yorumlar

  • Yükleniyor...

Etiket Bulutu

Neden Bizi Seçmelisiniz?

  1. 2017 Günsel Seo Algoritma Çalışması
  2. Sitenizi Ziyaret edenler sadece eş,dost ve arkadaştan ibaretmi ?
  3. Sitenizin Ürünlerini kimse incelemiyor ve satışar dibe vurmuş durumda mı?
  4. Profesyonel SEO ile %100 Garantili İlk Sayfa..

 

BİLGİ DEPOSU

  • Temel Bilgiler
  • Link İnşaası
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Seo Programları
  • Bloglar ve Seo
  • Anahtar Kelimeler

Sosyal İletişim

  • İletişim ve Ofislerimiz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Kayalar Bilişim

  • HAKKIMIZDA

© 2017 Profesyonel Seo Danışmanlık,Eğitim,Yayıncılık ve Dış Ticaret .

Bu sitede yayınlanan yazılar kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.Sponsor Link:Miray Kaya-
Büyük nazar boncuğu

TOP