
Google bazı kelime kısaltmaları ile kelimenin açılımının aynı anlamı ifade ettiği algılıyor ve hem SEO kriterlerine hem de arama sonuçlarına da bunu çok yakın bir şekilde yansıtıyor. Google’ın amacı kullanıcıya aradığını sunmaktır. Kelimelerin kısaltma ve açılımlarını da bu sebeple kullancıya daha iyi hizmet verebilmek için benzer bir şekilde değerlendiriyor. Bunu arama yaparken de görebilirsiniz. Bildiğiniz gibi Google’da bir kelime ya da kelime grubu aradığınız da bu kelimeleri başlık (title), URL ya da açıklama (description) içeriyorsa kalın (bold) olarak gösterilir. Aşağıdaki örnekte görüldüğü gibi kelime grubu da kelime grubunun kısaltması da bold olarak verilmiştir.
Google’da yapılan arama : Search Engine Optimization
Google verdiği bu hizmet, web site sahiplerinin SEO çalışmaları yaparken daha da dikkatli olmaya itiyor. Şöyle ki: Örnek verecek olursak, web sitesinde hem “SEO” hem de “Search Engine Optimization” kelimeleri hedefleyen biri sitede bu kelimelerin kullanım oranını arttırırsa Google bu kelimelerin aynı olduğunu bilir ve beraber değerlendirir. Çok aşırı kullanımda ise durum filtreye kadar gidebilir. Seo analizi yapılırken bu noktaya dikkat etmek gerekir.
Benzer anahtar kelime tespitini Google’da yapacağımız bir arama ile kolayca öğrenebiliriz. Google’da aranan bir kelime bir sitede geçiyorsa (sayfa başlığı veya açıklamasında) o kelimeyi kalın yapmaktadır.
Bir önceki yazımız olan En Uygun Seo Anahtar Kelimelerini Belirlemek başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.