SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Profesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO PlatformuProfesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO Platformu

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Seo Fiyatları
  • Blog
    • Genel
    • Temel Bilgiler
    • Seo Haberleri
    • Link İnşaası
    • Seo ve Sosyal Medya
    • Bloglar ve Seo
    • Seo Programları
    • Anahtar Kelimeler
  • Hizmetlerimiz
İLETİŞİME GEÇİN
  • Profesyonel Seo
  • Blog
  • Temel Bilgiler
  • Google’ın istediği gibi çalışıyormusunuz ?
 

Seo Teknikleri,Kütüphanesi ve Haberler

Pazartesi, 05 Haziran 2017 / Kategorisi Temel Bilgiler

Google’ın istediği gibi çalışıyormusunuz ?

Google hayatımıza girdiğinden beri bize çok fazla katkısı oldu. Benzer durum Facebook ve Twitter içinde var diyebiliriz.Google’ın arama sonuçlarında giderek artarak kalitesi bir süre sonra onu en çok tercih edilen arama motoru yapmaya doğru ilerletti. 2004 yılında kullanım oranlarının artması ile patlama yapmıştı. Tercih edilme oranının artması ile beraber SEO ve Adwords reklamcılık adı altında 2 yeni iş sektörü ve beraberinde yeni meslek alanlarını da getirdi.

Şu an SEO uzmanı olarak çalışıyorsam bunun sebebi Google’dır diyebilirim. Facebook ve Twitter’da sosyal medya uzmanlığı ile ilgili birçok yeni iş pozisyonu açmıştır. Başarılı ve kalitesini arttırmak için çalışan firmalar kazanırken kazandırmaya da başladı.

Benim asıl değinmek istediğim konu ise SEO tarafında olacak. Google servisleri ile bize hizmet eden bir arama motoruyken artık SEO sektörü çalışanları Google için çalışmaya başladı. Google  arama sonuçlarını iyileştirmek istiyor. Bunun içinde birkaç mühendis çalışanı tarafından bazı soru cevap videoları ve duyurular yayınlıyor.  Üst sıralarda olmak isteyen sitelere kendi geliştirdiği algoritmasına yardımcı olacak şekilde tüyolar veriyor. Aslında bizi hissettirmeden kendisi için çalıştırıyor.

Özgün içerik kavramı 3-4 sene önce şu an olduğu kadar popüler değildi. Ama şimdilerde Google kulağımıza bir şeyler fısıldadı: Özgün ol güncel ol.

Bu fısıltılar SEO danışmanları, forumlar, bloglar, seminerler aracılığıyla yayıldıkça artık üreten bir web ortamı oluşmaya başladı. İçerik ajansları, makale yazarları da bu fısıltıdan doğan yeni sektörler oldu diyebiliriz. Yani Google bizi istediği gibi çalıştırıyor aslında. İnternete katkımız olması için bu fısıltıları iyi kullanıyor. Firmalar içerik yazdırmak için editörler almaya başlıyor. Gazete yazarlığından daha popüler bir kol da artık blog yazarlığı oldu böylece.

SEO tekniklerine de Google istediği gibi yön veriyor. Sitelerin tüm sayfalarından satın alınan linkler yerini tanıtım yazılarına bıraktı. Her bir tanıtım yazısı da yeni özgün bir içerik anlamına da geliyordu. Eski tekniklerin işe yaramadığı bu yöntemleri kullananların Google cezaları ile karşılaşacağı fısıltılarının yayılması ile arama sonuçlarında karşımıza çıkan siteler daha kaliteli olmaya başladı. Google’da tam olarak bunu istiyor. Spam yöntemleri tespit için daha az donanım harcayarak tasarruf yapmaya çalışıyor. Saniyeler içerisinde gördüğünüz arama sonuçları aslında büyük donanım maliyetleri ile saliseler içerisinde karşımıza çıkıyor.

2015 yılına girmemizle beraber Google mobil arama sonuçlarında “mobil uyumlu” etiketini göstermeye başladı. Fısıltılar tekrar devreye girdi ve mobil site kavramının SEO çalışmasında önemli olduğu haberleri hemen yayıldı. Şubat 2015 sonunda çıkan son fısıltı ise Nisan sonunda mobil uyumlu olmayan sitelerin sıralama kaybedeceğinin kesinleşmesi ile ilgiliydi. Kulislerde responsive tasarım, mobil tasarım, mobil cihazlarla uyumlu web siteleri kavramları çokça konuşuldu ve konuşulmaya da devam ediyor. Dolayısıyla Google yine ziyaretçileri için bizleri çalıştırmaya başladı. Sitesi mobil olmayan birçok firma bu konudaki eksiğini gidermek için hizmet almaya başladı bile.

Video içeriklerin sitede kalma süresini arttırdığı ve bunun da sıralamalara etki ettiği fısıltısı nasıl yayıldı biliyor musunuz? Google’ın analiz servisi olan Google Analyticssite yöneticilerine birçok veriyi sunuyordu. Servise ilk girişte karşılaştığımız ekranda hemen çıkma oranı metriğini görüyorduk. Bu metrik bize ziyaretçiler sitede tutmamız gerektiğini fark ettirmeden fısıldıyordu. SEO dünyasında da bu konunun konuşulması ile sitede kalmaz süresini arttırmak için çalışmalara başladık. Video içerikler üretmeye başladık. Milyonlarca video artık ziyaretçilere ulaşmıştı. Google öyle istiyordu. Youtube’u satın aldıktan sonra Youtube arama motorunu kullanan bir ziyaretçi kitlesine ihtiyacı vardı. Bu kitleye ulaşmak içinde Youtube’un içeriğinin geliştirilmesi gerekiyordu. Tabi ki bunu da yine bizler yapacaktık.

Her şey aslında birbiri ile bağlantılı. İyi arama sonuçları en çok tercih edilen arama motoru olmayı beraberinde getiren bir sonuç. Bu sonucun da bir sonucu olan Google Adwords reklamlarının daha fazla kullanılması.

Biz bu sektöre hizmet edenler aslında Google’ın hayal ettiği internet ortamını oluşturmak için çalışıyoruz. Ziyaretçiler istedikleri doğru sonuçlara ulaşırken buna aracı olan Google’da emeğinin karşılığını alıyor. Aracı olan bizlerde hizmetimizin karşılığını kazanıyoruz.

Google artık bir arama motoru olmaktan çıktı ve cevap motoru olmaya yolunda ilerliyor. Bizlerde arkasından geliyoruz…

Bir önceki yazımız olan Oturum ve Çerez Kimlikleriyle Arama Motoru Erişimini Kontrol Etme başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu Konular ilginizi cekebilir mi ?

Seo Yapılmış Bir Sitenin 10 Unsuru
Teknik Bir Seo Süreci Yaratmak
Çoklu Domain mi,Alt Domain mi Seo Uygun

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılan Konuları Burada

  • Kurumsal Facebook kullanımı için püf noktaları!

    İletişim kelimesi, TDK’ da “Duygu, düşünce veya...
    0 comments
  • Teknik Bir SEO Süreci Oluşturmak

    SEO rekabetinde SEO firmaları ve SEO danışmanla...
    0 comments
  • Kelime Kısaltmaları ile SEO ve Google

    Google bazı kelime kısaltmaları ile kelimenin a...
    0 comments
  • Saygın ve Otoriter Site Sahibi Olmanın 5 Yolu

    Kaliteli, yeterli ve otoriter bir site hazırlam...
    0 comments
  • Backlink Stratejileri Geliştirme ve SEO

    Backlink arama motorlarının var olduğu günden b...
    0 comments

Kategori ve Bölümler

  • Anahtar Kelimeler
  • Bloglar ve Seo
  • Genel
  • Link İnşaası
  • Seo Haberleri
  • Seo Programları
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Temel Bilgiler

Peynir Ekmek Gibi Gidenler

  • Edu ve Gov Backlink Bulma Programı - 83.505 Okundu
  • Önümüzdeki birkaç ay içinde 10 Yeni SEO Değişikliği - 51.313 Okundu
  • Ücretsiz Organik Hit(Denemek İsteyenlere) - 50.901 Okundu
  • Google Örümceklerinin Kullanımını ve Site Yükseltme - 40.582 Okundu
  • Rakip Sitelerin Hitini Öğrenin - 39.315 Okundu
  • Otomatik Türkçe Dizin Ekleme - 38.581 Okundu
  • Seo Yapılmış Bir Sitenin 10 Unsuru - 37.348 Okundu
  • ForumBot v2.4 Cracked - 36.157 Okundu
  • Serp’Deki Otoriter Siteleri Bulmak İçin 2 Seo Aracı - 29.697 Okundu
  • Blog Yazınız İçin Konu mu Arıyorsunuz? - 25.637 Okundu

Sizden Gelen Yorumlar

  • Yükleniyor...

Etiket Bulutu

Neden Bizi Seçmelisiniz?

  1. 2017 Günsel Seo Algoritma Çalışması
  2. Sitenizi Ziyaret edenler sadece eş,dost ve arkadaştan ibaretmi ?
  3. Sitenizin Ürünlerini kimse incelemiyor ve satışar dibe vurmuş durumda mı?
  4. Profesyonel SEO ile %100 Garantili İlk Sayfa..

 

BİLGİ DEPOSU

  • Temel Bilgiler
  • Link İnşaası
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Seo Programları
  • Bloglar ve Seo
  • Anahtar Kelimeler

Sosyal İletişim

  • İletişim ve Ofislerimiz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Kayalar Bilişim

  • HAKKIMIZDA

© 2017 Profesyonel Seo Danışmanlık,Eğitim,Yayıncılık ve Dış Ticaret .

Bu sitede yayınlanan yazılar kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.Sponsor Link:Miray Kaya-
Büyük nazar boncuğu

TOP