
2006 yılından beri Inbound pazarlama dijital pazarlamada etkin bir rol oynamaktadır. Bu teknikte, kaliteli içerik üretmek esastır. Bu sayede de siz müşteriyi değil, müşteri aradıklarının tümünü sitenizde buluyor olacaktır. Müşterinin ilgi alanlarına paralel olarak hazırlanmış içerik onda da ilgi uyandırmış olacaktır. Inbound pazarlama yöntemi temelde dört adımda ilerlemektedir. Bunlar Cezbet-Dönüştür-Bağla ve Hoşnut et adımlarıdır. Bu adımların gerçekleşmesi içinde de kullanılacak bir takım araçlar bulunur.
Günümüzde artık kitleler ilgi uyandıracak ve kaliteli içerikten hoşlanmaktadırlar. Bu bakımdan Inbound pazarlama bu teknik çerçevesinde hareket eder.
Inbound Pazarlamayı oluşturan ana temelleri irdelemek gerekirse,
Öncelikle müşteriyi hedefleyen kaliteli içerik yaratmak gerekir. Kişilerin firmanızı ararken geçirdiği evreler ve her evrenin de farklı aksiyonları içerdiğini unutmamanız gerekir. Elde edilen tüm verileri hedef kitlenizle etkileşime geçince kullanmalı ve onları şirketinize daha fazla yakınlaştırmalısınız. Inbound pazarlama tekniklerini her an kullanabilirsiniz. Inbound pazarlamada tek seslilik esastır. Bu bakımdan uyumlu ve tek merkezden yürütülen çalışmalar başarılı olabilmektedir.
Pazarlamanın rahatsız edici öğelerden uzaklaştırılıp doğru yerde, doğru teknikler ile sunulması önemlidir. Bu bakımdan yazımızın bu kısmında da 4 adet pazarlama aktivitesini irdeliyor olacağız. Daha önce bahsettiğimiz gibi bunlar, Cezbet-Dönüştür-Bağla ve Hoşnut et adımlarıdır.
Cezbet kategorisinden başlarsak… Sitenize öncelikli olarak nitelikli ve potansiyel müşteri sayılacak kimlikteki grubu çekmeniz gerekir. Bu grup alıcı karakterdeki grup olarak tanılanmıştır. Bu gruptaki tüm ortak değerler de benzerdir. Hedefler, zorluklar, itiraz noktaları benzer alıcılar için ortak özellikler sergiler. Bu bakımdan bu müşterileri çekmeye yönelik olarak SEO, Sosyal Medya, Blog, Açılış Sayfaları kullanarak doğru trafiği elde edebilirsiniz. Bu amaç ile blog oluşturabilir, sosyal medya araçlarını kullanabilir, SEO’dan yararlanabilir ve açılış sayfaları ile doğru trafiği sitenize çekebilirisiniz.
Dönüştürme adımında ise, Cezbet sürecinde yakalamış olduğunuz müşterilerin iletişim bilgilerini alarak onları potansiyel bir müşteriye dönüştürebileceğinizi bilmelisiniz. Bu noktada eylem çağrıları, açılış sayfaları, formlar, iletişim veri tabanını kullanabilirsiniz.
Sıradaki adımımız olan Bağla adımı ile doğru pazarlama tekniklerini kullanarak potansiyel müşterilerimizi sitemize bağlamalıyız. Bu süreçte gereken araçlar ise aday skoru, e-posta, pazarlama optimizasyonu, kapalı döngü raporlama adımları olmaktadır.
Inbound pazarlama teknikerlerinde sitenizden alışveriş yapmış olan bir müşteri ile bir kerelik değil uzun vadeli bir birliktelik hedeflemelisiniz. Bu bakımdan onu hoşnut etmeniz önemlidir. Bu sayede mevcut müşterilerinizi de koruyarak olumlu referans elde etmiş olacaksınız. Akıllı eylem çağrıları, sosyal medya, e posta ve pazarlama otomasyonu ile hoşnut et sürecinde de başarıyı yakalayabilirsiniz.
Günümüzün yepyeni pazarlama yaklaşımı olan Inbound pazarlama teknikleri ile bir yabancı çeşitli aşamalardan geçerek adeta markanızın fanatiği haline gelebilir. Bu süreçte ziyaretçi çekme, aday müşteri oluşturma, müşteri olup onu hoşnut ederek güçlü bir marka haline gelebilirsiniz. Unutmayın, doğru zamanda, doğru teknikler ile atılan adımlar her zaman olumlu geri dönüş vermektedir.
Bir önceki yazımız olan Backlinklerinizi Rakiplerinizden Saklama Yöntemi başlıklı makalemizde backlik gizleme ve backlink saklama hakkında bilgiler verilmektedir.