
Bildiğiniz gibi Adwords, sürekli yeni özelikler ekleyerek, arayüzünü geliştirmekte ve kullanıcılara daha kolay kullanım imkanı sağlamaktadır. Haziran ayının sonlarına doğru, yayına almayı planladığı son özellikler ile Google, reklam yöneticilerine büyük rahatlık sağlayacak gibi görünüyor. Şimdi sizlere, bu yenilikleri, alt başlıklarla, detaylı bir şekilde anlatmaya çalışacağım.
Tam ve Sıralı Eşlemede Değişiklikler
Bildiğiniz gibi, tam eşlemeli kelime eklediğimizde reklam, sadece, kelimeyi nasıl eklediysek, o şekilde arama yapıldığı takdirde görünüyordu. Sıralı eşlemelerde ise, yalnızca kelimenin önüne ve arkasına gelecek ek kelimelerde reklamımız çıkıyordu. Google bu ay, bu özelliklerini biraz daha geliştirdi. Artık kelimemiz tam eşlemeli yada sıralı eşlemeli olsa dahi, reklamı, yazım yanlışlarında, tekil/çoğul formlarda ve yapım eki almış köklerde de görebileceğiz. Bunları aşağıda örneklerle açıklamaya çalışacağım:
- Yazım Yanlışları: Özellikle düşük bütçeli kampanyalarda, kelimeleri tam eşlemeli halde eklemek durumunda kalıyorduk. Eğer, ek kelime olarak girmezsek, kelimenin yazım yanlışlarında reklamlarımız çıkmıyordu. Bu özelliğin eklenmesinin oldukça faydalı olduğunu düşünüyorum, çünkü, Google tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yazım yanlışları, toplam aramaların yaklaşık %7 ‘sini oluşturuyor. Örneğin; çiçek sipariş kelime grubu, kampanyamızda tam eşlemeli ekli diyelim, artık çiçk sipariş kelime grubunda da reklamlarımız sağlıklı bir şekilde yayınlanarak, potansiyel geri dönüşlerin artmasına ciddi katkıda bulunacak.
- Tekil/Çoğul Formlar: Daha öncesinde kelimenin hem tekil hem de çoğul formunu eklemek zorunda kalıyorduk. Fakat, Google Adwords ekibinin geliştirdiği bu yeni özellik sayesinde, ekstra bir eklemeye gerek kalmadan, otomatik olarak tekil/çoğul formlarda da reklamlarımız görüntülenebilecek. Örneğin; kiralık araba kelime grubu, kampanyamızda tam eşlemeli ise artık kiralık arabalar kelime grubunda da reklamlarımız sorunsuz bir şekilde yayınlanacak. Bu, özellikle bölünmüş arama hacminin, tek çatıda toplanması açısından da oldukça yararlı bir gelişme olacak gibi görünüyor.
- Yapım Eki Almış Kökler: Diğerlerine nazaran, Google ‘ın sağladığı bu yenilik, daha önemli ve kritik görünüyor. Örneğin; lazer epilasyon fiyat kelime grubu, tam eşlemeli olarak eklendi diyelim. Eskiden, reklam aramalarında lazer epilasyon fiyatı kelime grubunda reklamlarımızı göremiyorken, artık sorunsuz ve kusursuz bir şekilde reklamı görebileceğiz, ancak; lazer epilasyon fiyatları gibi bir kelime grubunu tetiklemeyecek, sadece kelimenin sonuna gelen, i,-ı,lik,-lık gibi yapım eklerinde reklamlarımızı görebileceğiz.
Haziran ayı sonu gibi reklamlarınızda ani bir tıklama artışı hissederseniz bu özellikten kaynaklı olabilir. Çünkü Google; bu özelliğin tıklamaları ortalama %3 civarında artırmasını bekliyor.
Ayrıca özelliğin güzel bir tarafı da şu: artık, raporlamada da kelimeyi görebileceğiz. Yani yazım hatalı bir kelime, ekli olmadığı halde çıkıyorsa, hangi kelimenin kaç tıklama aldığını şeffaf bir şekilde görebileceğiz. Bunun için kelimeler etiketine, Segment – Search Terms Match Type olarak bir buton eklenecek ve kelimeyi buradan görebileceğiz.
Özet ve Kıyaslama
Yukarıdaki şemanın da, kelime ekleme ve kelime eşlemelerinde size yardımı olacağını düşünüyorum.
Bir önceki yazımız olan Video Siteleri İçin Seo başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.