
Akıllı telefon üreticileri mobil telefon piyasasının her geçen büyümesi üzerine rekabette geri kalmamak için her yolu deniyorlar.
Özellikle sektördeki iki markanın kıyasıya rekabeti gerçekten heyecan vericidir. Bir tarafta Apple markası yüksek karlılık oranı ve halka arz şirketlerden en değerlisi konumunda iken diğer tarafta Güney Koreli Samsung firması tüm dünyada en çok satılan akıllı telefon markaları olarak büyük bir rekabet içerisindedirler.
Mobil rekabette 2015 yılına girdiğimizde iki rakip firmanın benzer yöntemleri izliyorlar. İki marka da rakibinin sevilen özelliklerini yeni modellerine ekleyerek açık kapatmaya çalışıyorlar. Apple, Iphone 6 ve 6 plus modelleri ile daha geniş ekranlı telefon üretirken Samsung, metal kasalı A serisini üretmeye başladı. Diğer bir yöntem ise iki markada daha fazla yeni model çıkarıyorlar. Samsung, S serilerinin mini versiyonlarında iyi bir satış oranı yakalamıştı. Bu yöntemi Apple da kullandı ve bu sene boyut ve özellikleri birbirine yakın olan iki telefon modeli piyasaya sürdü.
Samsung geçen yıl düzenlenen Mobil Kongre’de dünyanın en iyi mobil cihazı ödülünü almıştı. Bu alanda Apple 2015 yılında Apple Watch akıllı saatini piyasaya sürecek. Apple Watch için Apple Ceo’su Tim Cook “Günlük yaşamımın bir parçası oldu.” açıklamasını yaptı. Mobil rekabette diğer markalar ise ödüller almasına karşın çok gerilerde kalıyor. Akıllı telefon piyasasında Samsung ve Apple marka değerleri ile pazarın büyük bir bölümüne hâkim durumda. LG G3 Dünya Mobil Kongresinde sezonun en iyi akıllı telefonlarından birisi ödülünü aldı. 2013 yılında HTC One M7 modeli dünyanın en iyi mobil cihazı ödülünü almıştı. Dünya Mobil Kongresi’nin en prestijli ödülü olan dünyanın en iyi mobil cihazı ödülünü Samsung Galaxy S6 Edge modeli aldı.
Mobil sektörün her geçen gün büyüdüğünden bahsettik. Mobil telefon satışlarının artması ile mobil internetinde daha çok kullanılmaya başlandığı görüldü. Dünyanın en gelişmiş 12 ülkesinde yapılan araştırmalarda mobil internetin ülke ekonomilerine toplam katkısı 700 milyar doları bulurken 3 milyondan fazla kişi için istihdam alanı oluştu.
Mobil rekabette Samsung daha başarılı ve daha çok satış yaptığını görüyoruz. Ancak markalaşma, pazarlama ve karlılık boyutunda ise Apple daha başarılı görünüyor. Bu iki markanın rekabeti yıllarca devam edecektir. Uzun vadede marka değerini koruyan ve daha çok yükselten marka bu yarışı önde götürecektir.
Bir önceki yazımız olan Mobil internet ekonomiyi güçlendiriyor, verimliliği artırıyor başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.