
Sosyal medyada bir yeri olan markalar için birçok şans mevcut. Belki her sosyal medya ağında değil ama Facebook, Twitter, LinkedIn gibi sosyal mecralarda markanızı aktif konumda tutmanız çok önemli.
Bu ağlarda ne kadar aktif olursanız olun, sosyal medya ile ilgili yüzleşilmesi gereken bir konu var: ROI. Sosyal medyada yapacağınız harcamaların ROI’nin (yatırım getirisi) yeterince yüksek olacağı garantisi yok ve işin kötüsü bunu tam olarak hesaplamanız mümkün değil. Fakat mobil uygulamalarda aynı durum geçerli değil. Kısacası mobil uygulamalar bize sosyal medyadan daha büyük fırsatlar sunuyor. Nasıl mı?
- Mobil uygulamalar müşterilere daha fazla şey sunuyor. Örneğin, bir restaurantın mobil uygulamasını kullanan bir müşteri bu sayede özelleştirilmiş sipariş verip, bu restaurantın kendine en yakın şubesini bulabiliyor ve favori menülerini buradan belirleyebiliyor. Kredi kartı ile kontrolün sağlandığı bu örnek uygulamayla, restauranta gittiğinizde bekleme süreniz minumuma iner.
- Promosyonlar daha kolaydır. Sosyal medyada rekabet oldukça fazla, bu yüzden sosyal medyanın aksine mobil uygulamalarda rekabet yok. Çünkü insanlar sosyal medya kanallarında birden fazla marka takip ediyor ve markanız gözden kaçanlardan olabiliyor, fakat mobil uygulama markanıza özel bir platform. Bu yüzden istediğiniz promosyonu sizinle ilgilenen müşterilerinize gösterebilirsiniz.
- Mobil uygulamalar daha faydalı veriler sağlar. Sosyal medya işletmelere müşteri ile ilgili verileri sınıflandırmada yardım etmesine rağmen, mobil uygulamalarda müşteri deneyimi daha iyi izlenebilir. Böylelikle belirli bir müşterinin davranışına uyarlanmış indirim kuponlar sunularak fark yaratılabilir.
- Mobil uygulamalar gerçekten sadık bir müşteri havuzu oluşturmaya yardımcı olur. Sosyal medya hesaplarını takip etmek çok kolay, ama sosyal medya sayesinde ürünlerinizin satın alınıp alınmadığından emin olamazsınız. Fakat mobil uygulama ile bunu ölçme şansınız vardır.
- Mobil uygulamalar push bildirimleri müşteriye ulaştırır. Sosyal medyada bir post paylaştığınızda rekabet yüzünden bunun görülme olasılığı çok düşüktür. Mobil uygulamalarda push bildirimlerin açılma oranı ise yüzde 90’dır.
- Markalaşma için daha fazla esneklik vardır. Sosyal medyanın görsel ve deneyimsel fonksiyonları oldukça kısıtlıdır. Fakat iyi bir bütçeye sahip olmanız durumunda, mobil uygulamarda bu fonksiyonları dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
- Geri dönüşümü (ROI) hesaplamak daha kolaydır. Sosyal medyada geri dönüşümü hesaplamanız imkansız olmasına rağmen, mobil uygulamada verileri kullanarak bu analizi yapabilirsiniz.
Bir önceki yazımız olan Guest Blogging Nedir? Penguin 2.0 Guest Blogging Etkileri başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.