SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Profesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO PlatformuProfesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO Platformu

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Seo Fiyatları
  • Blog
    • Genel
    • Temel Bilgiler
    • Seo Haberleri
    • Link İnşaası
    • Seo ve Sosyal Medya
    • Bloglar ve Seo
    • Seo Programları
    • Anahtar Kelimeler
  • Hizmetlerimiz
İLETİŞİME GEÇİN
  • Profesyonel Seo
  • Blog
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Online itibar, dijital PR nedir?
 

Seo Teknikleri,Kütüphanesi ve Haberler

Perşembe, 14 Aralık 2017 / Kategorisi Seo ve Sosyal Medya

Online itibar, dijital PR nedir?

Online itibar yani başka bir ifade ile dijital PR, bir şirketi ya da bir markayı ya da herhangi bir online platformun yönetilmesini sağlamak ve iyileştirmek için çevrim içi yöntemlerin ve araçların kullanılması anlamına gelir.

Başka bir tanım ile online itibar, bireysel ve kurumsal şirketlerin sanal ortamdaki faaliyetlerinin ne şekilde algılandığını ve müşterilerinin firma ile ilgili görüş ve tutumlarını ifade eder. Online itibar yönetimi tüm bu algıların başarılı bir şekilde yönetilmesi için kullanılan önemli güçlerden bir tanesidir. Bu yapı geleneksel PR yöntemlerine göre çok daha karmaşık bir yapıdır. Ancak bir markanın itibar yöntemi açısından hem geleneksel hem de online itibarın bir arada yürütülmesi gerektiği bir gerçektir.

Uzun zamandır yaşanan teknolojik gelişmeler ve bu sebepten dolayı insanların çok büyük zamanlarını sanal ortamda geçiriyor olmaları online itibar kavramının ve yönetiminin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Sosyal medyanın birçok kişi tarafından yaygın olarak kullanılıyor olması online itibar kavramının kendine iyice yer bulmasına neden olmuştur. Eski zamanlarda kullanılan televizyon ve radyo gibi iletişim kanallarından eskisi kadar yararlanılamaz duruma gelinmiştir. Artık sosyal medya, arama motoru ve sanal reklamlar firmaların başarılarını arttırmak için çok daha önemli bir hal almıştır.

Online İtibar Yönetimi İçin Gerekli Olan Kanallar Nelerdir?

Firmaların efektif bir online itibar yönetimi yapabilmesi için birçok kanalda işlemlerin gerçekleştirilmesi gerekir. Bu kanalların başında ise sosyal medyanın en önemli platformlarından olan facebook ve twitter gelmektedir. Bunun dışında her gün binlerce kişinin bilgi aldığı haber siteleri, yine milyonlarca kişinin kullandığı Google ve Yandex gibi arama motorları  online itibar için gerekli olan kanalların başında gelmektedir. Resim ve paylaşım siteleri, kişilerin kendilerine özel olarak kullandıkları blog sayfaları, çeşitli forum siteleri, online sözlükler, şikayet siteleri ve farklı alanlarda her gün birçok kişi tarafından ziyaret edilen web siteleri bu yönetimin kullanılması için gerekli olan ve sürekli olarak takip edilmesi zorunlu olan iletişim kanallarındandır.

Firmaların online itibarlarını daha yukarılara çıkarması ve buna paralel olarak başarılarını arttırmaları için yukarıda belirttiğimiz kanallardan yararlanmaları gerekir. Bu araçların her birinin kullanılması firmaların müşteri potansiyellerini çok büyük ölçüde arttıracaktır. Böylece birçok kişi firmaları sanal ortamda yakından takip ediyor olacaktır. Ancak bu sürecin başarılı bir şekilde yönetilmesi için  yapılacak olan tüm çalışmaların belirli bir düzen içerisinde yani düzgün bir strateji içerisinde yürütülmesi gerekir.

Online İtibar Yönetiminin Amaçları Nelerdir?

Günümüzde firmaların online itibar yönetimine neden ihtiyaç duyduklarını biraz daha ayrıntılı bir şekilde açıklayalım. Öncelikli olarak bu yönetime geleneksel itibar yöntemlerinin online ortamlarda da devamlılığını sağlamak adına gereksinim duyulur. Yani sosyal medyanın bu kadar yaygınlaşmaya başlamasından önce belirli bir aşamada tanınan ve bilinen firmalar online itibar ile sektördeki yerlerini korumaya devam edebilirler.  Online itibarın amaçlarından bir tanesi de tüketiciler ile sürekli bağlantı halinde olup onlarla ilişkilerini devamlı olarak daha iyi tutmaktır. Bu yönetimin en önemli amaçlarından bir tanesi de her gün milyonlarca kişi tarafında kullanılan Google ve Yandex gibi arama motorlarında arama yapıldığında firmaların isimlerinin kullanıcıların ya da müşterilerin karşılarına çıkmasıdır. Yukarıda belirttiğimiz amaçlar tek bir marka ya da ürün için geçerli olan maddeler değildir. Günümüzde kendini kanıtlamak isteyen, başarılarını arttırmak isteyen tüm firmaların bu konulara dikkat etmesi gerekir. Aksi halde firmalar rakipleri ile olan mücadelelerinde kaybetmeye mahkum olurlar.

Bir önceki yazımız olan İnsanların sosyal medyada markanız hakkında konuşmasını nasıl sağlayabilirsiniz? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu Konular ilginizi cekebilir mi ?

Starbucks CEO’su Howard Schultz’dan markanızın geleceğini etkileyecek 10 öğüt
Flickr Seo Etkisini
SOSYAL MEDYA VE GÜVEN: TİCARİ KURULUŞLARA YÖNELİK ARAŞTIRMA

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılan Konuları Burada

  • Kurumsal Facebook kullanımı için püf noktaları!

    İletişim kelimesi, TDK’ da “Duygu, düşünce veya...
    0 comments
  • Teknik Bir SEO Süreci Oluşturmak

    SEO rekabetinde SEO firmaları ve SEO danışmanla...
    0 comments
  • Kelime Kısaltmaları ile SEO ve Google

    Google bazı kelime kısaltmaları ile kelimenin a...
    0 comments
  • Saygın ve Otoriter Site Sahibi Olmanın 5 Yolu

    Kaliteli, yeterli ve otoriter bir site hazırlam...
    0 comments
  • Backlink Stratejileri Geliştirme ve SEO

    Backlink arama motorlarının var olduğu günden b...
    0 comments

Kategori ve Bölümler

  • Anahtar Kelimeler
  • Bloglar ve Seo
  • Genel
  • Link İnşaası
  • Seo Haberleri
  • Seo Programları
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Temel Bilgiler

Peynir Ekmek Gibi Gidenler

  • Edu ve Gov Backlink Bulma Programı - 83.696 Okundu
  • Ücretsiz Organik Hit(Denemek İsteyenlere) - 51.820 Okundu
  • Önümüzdeki birkaç ay içinde 10 Yeni SEO Değişikliği - 51.340 Okundu
  • Google Örümceklerinin Kullanımını ve Site Yükseltme - 40.699 Okundu
  • Rakip Sitelerin Hitini Öğrenin - 39.363 Okundu
  • Otomatik Türkçe Dizin Ekleme - 38.873 Okundu
  • Seo Yapılmış Bir Sitenin 10 Unsuru - 37.379 Okundu
  • ForumBot v2.4 Cracked - 36.294 Okundu
  • Serp’Deki Otoriter Siteleri Bulmak İçin 2 Seo Aracı - 29.749 Okundu
  • Blog Yazınız İçin Konu mu Arıyorsunuz? - 25.688 Okundu

Sizden Gelen Yorumlar

  • Yükleniyor...

Etiket Bulutu

Neden Bizi Seçmelisiniz?

  1. 2017 Günsel Seo Algoritma Çalışması
  2. Sitenizi Ziyaret edenler sadece eş,dost ve arkadaştan ibaretmi ?
  3. Sitenizin Ürünlerini kimse incelemiyor ve satışar dibe vurmuş durumda mı?
  4. Profesyonel SEO ile %100 Garantili İlk Sayfa..

 

BİLGİ DEPOSU

  • Temel Bilgiler
  • Link İnşaası
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Seo Programları
  • Bloglar ve Seo
  • Anahtar Kelimeler

Sosyal İletişim

  • İletişim ve Ofislerimiz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Kayalar Bilişim

  • HAKKIMIZDA

© 2017 Profesyonel Seo Danışmanlık,Eğitim,Yayıncılık ve Dış Ticaret .

Bu sitede yayınlanan yazılar kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.Sponsor Link:Miray Kaya-
Büyük nazar boncuğu

TOP