
Twitter her bireyin söz sahibi olduğu bir alna kurumsal olarak kullanmak istenildiğinde ise özelliklerinin iyi bilinmesi gerekir.
Facebook’a göre farklı dinamiklere sahip bir sosyal ağ, Twitter daha çok metin ve metne bağlı fotoğraf ve kısa video paylaşımı prensibiyle çalışır. İçeriğin kontrolünün çok zor olduğu bir yer olan Twitter’ı mümkün olduğu kadar dikkatli kullanmak gerekir. Peki nelere dikkat etmeli!:
- Gün içinde ve dar zaman aralıklarıyla fazla tweet atmak olumsuz bir algı bırakır ve takipçi kaybına neden olur,
- Twitter’ın algoritmasına göre önemli olan çok takipçiye sahip olmak değil, konuyla ilgili özgün içerik üretmek ve takipçileri bir noktada harekete geçirmek,
- Çok fazla retweet yapılmamalı, takipçileriniz sadece sizi değil başka hesapları da izliyor, her defasında sizin paylaşımlarınızı görmesi çok fazla göz tırmalayacaktır.
- Twitter’da bulunma misyonunuzu iyi belirlemelisiniz ve buna uygun temel paylaşımlar yapacağınız alanlarla ilgili içeriklere odaklanmalısınız,
- Takipçi kazanmanın bir yolu da hashtag’ler kullanmaktır, Bu sizin tweetinizi birçok kişinin kullandığı başlıklar altında görülmesine neden olacaktır, ulaştığınız kişi sayısı arttığı için de ilgi uyandırıp takipçi kazanacaksınız,
- Takipçi kazanmak veya RT almak istiyorsanız, takibe değer bulduğunuz kişileri takipçilerinize önerin,
- Mentionlara geri dönüş yapmayı unutmayın, bu onlara değer verdiğinizi göstermenin bir başka yoludur.
- Twitterda takipçiler istikrara önem verir, her gün belli sayılarda belirli aralıklarla tweet atın,
- Twitter’ı network sağlamak amacıyla kullanabilirsiniz, bu doğru yönetildiği zaman en büyük kazanımlardan biri olacaktır.
- Bir kurumun hesabını yönetiyorsanız eleştiri almamak için dilbilgisi kurallarına önem verin,
- Yapılan en büyük hataya yer verelim; Twitter dünyası sizden kendi düşüncelerinizi istiyor. Haber linki ya da tek bir fotoğraf koyduğunuz da eleştiri alabilirsiniz.
Bir kurumu temsil ediyorsanız özellikle önem vermeniz gereken kimleri takip etmeniz gerektiğidir. Bunun sonucuna muhakkak ortak bir karara varıldıktan sonra uygulanmalıdır.
Bir önceki yazımız olan İnsanların sosyal medyada markanız hakkında konuşmasını nasıl sağlayabilirsiniz? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.