Sosyal medya için içerik hazırlarken hepimizin bildiği ama gözden kaçan konular vardır, bunları bir hatırlatmak isterim. Sosyal medyada içerik hazırlarken:
Bir bakış açınız olsun: Okuyucularınızla aranızda samimi ve dost canlısı bir anlatım tarzı benimsemeniz, onlarda güven duygusunu geliştirecektir, bu ise eski kuralların sizin tarafınızdan nasıl yorumlandığı merakını uyandıracaktır. Yani okuyucularınız için önemli bir alternatif olarak tanımlanmaya başlayacaksınız.
Eğlenin: Pozitiflik bulaşıcıdır. İçerik oluştururken kendinizi ziyaretçilerin yerine koyun, okuyucuya istediğini ve beklediğini verin. Ama en önemlisi okuyucunun içerikle bütünleşerek keyif alarak okuması ve yazıyla bütünleşmesidir.
Güçlü yönlerinize odaklanın: Öncelikle siz hangi konuda en iyisiniz buna karar verin, tüm dünyada üretilen her türlü içeriği üretmek zorunda değilsiniz, yazarken kendinizi mutlu hissettiğiniz, faklı olduğunuz bir konuda yazılar yazın.
Viral’i zorlamayın: Markanızı ve bakış açınızı yansıtan içerikler tabi ki viral takibi de gerektirir ama yanıltıcılık payı yüksektir. Büyük bir kitlelere ulaşmak yanıltan bir hedeftir, doğru hedeflenmiş, nitelikli ziyaretçilere ulaşmayı içerik stratejiniz olarak sabitleştirmelisiniz. Önemli olan istikrarlı büyümedir.
Harekete geçirin: Sitenizde ve sosyal medyada içerikler paylaşırken, bunu markanın bir yüzü olarak veya eğlenmek için yapmanızın yanında muhakkak bağlantı yollarını da fark edilebilecek şekilde belirtmeniz gerekmektedir. Oluşturduğunuz içeriğin belirlediğiniz hedefe hizmet etmesini sağlamanız gerekmektedir.
İşe yarayanı iyi okuyun: Bloglar, podcastler, videolar veya diğer paylaşımların insanların ne derecede takip ettiği, kaç kişinin paylaştığı ya da etkileşim gördüğü ölçümlenebilmektedir. Bu sayede muhakkak etiketlere, ziyaretçi sayısına, yorumlara, nerelerde paylaşıldığına dikkat etmek ve buna göre hareket etmek başarıdaki istikrarınızı arttıracaktır.
İçeriğinize dair konuşmalara yönlendirin: Konuşulmayı sağlamak etkileşime yön vermek açısından önemlidir, bu sayede ürünün ya da markanın bilinirliği de artacaktır. Sosyal paylaşım sitelerini zincirleme şekilde kullanmak da bir diğer stratejidir.
Zor olanı basitçe anlatın: Sosyal medya sizi birçok kesimden kişiyle buluşturan bir alan. En çok düşülen hatada, herkesi bu konunun uzmanı olarak görüp terimlerle ve teorilerle anlatılmaya çalışılması. Verilen örnekler ve konuşulan kelimeler ne kadar açık, net, anlaşılır ve samimi olursa karşınızdakine o derece ulaşır kendinizi ve fikirlerinizi fark edilir hale getirirsiniz.
Bir önceki yazımız olan İnsanların sosyal medyada markanız hakkında konuşmasını nasıl sağlayabilirsiniz? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.