
Gün geçtikçe gelişen, geliştikçe değişen, değiştikçe hayatımıza renk katan sosyal medya bu ay yeni güncellemeleri ile kullanıcıları için daha pratik ve eğlenceli zaman geçirme imkanı sunuyor.
Beklenilen hatta beklemekle yetinmeden söylenip durduğumuz İnstagram’da birden fazla hesap ekleme artık mümkün. (İlk olarak Kasım 2015’ de Android platformunda test etmeye başlanmıştı.) Tek cihaz üzerinden birden fazla hesap yönetebilmek için ayarlar bölümünden hesap ekle seçeneğine dokunmak yeterli olacak.
Ayrıca Expandedrambling tarafından yayımlanan son istatistik raporunda oldukça ilgi çekici bilgiler yer alıyor. Raporda,
- Erkeklerin kadınlara oranla daha fazla İnstagram kullandığı
- Dünya genelinde Instagram’ı kullananların yüzde 51’ini erkekler oluşturduğu
- Mevcut Instagram hesaplarının yüzde 8’i “fake hesap” olarak bilinen sahte hesaplardan oluştuğu
- Beklendiği gibi uygulamayı gençlerin ağırlıklı olarak kullandığı
- Instagram’ın yüzde 90lık kullanıcı dilimini gençler oluşturduğu gibi birbirinden değerli veriler mevcut
Dünyanın en popüler mikroblog ağı twitter’da yer alan yeni güncellemede içeriklerimizi zenginleştirecek yeni ‘’yetenekler’’ eklendi. Graphic Interchange Format (GIF) görsel formatlarını oluşturacağınız içeriğe eklemek, bir içeriğe görsel eklemek kadar basit ve ikonu ile ‘’- Ben burdayım ’’ diyor.
Facebook cephesinde ise gönderilerde yalnızca ‘’ Beğen – Yorum yap – Paylaş’’ seçeneklerinin olması eleştiriliyordu. Şahsen beğenmediğim gönderiler ile ilgilenmiyorum ama beğenilmeyen bir gönderi için kayıtsız kalmak istemeyenkullanıcıları için nihayet eleştirilere geç de olsa seçeneklerine ;
‘’ Sevgi- gülme- şaşırma -üzüntü- kırgınlık ‘’ ifadelerini ekleyen Facebook bu güncelleme ile kendisine yeni bir soluk getirdi diyebiliriz. Dokuz ay önce yayınlanan, büyük ilgi gören 150 ülkede kullanılan Facebook Lite, veri tasarrufu sağlaması ve minimal internet hızlarında dahi başarısı ile büyük ilgi sağladı.
Facebook tarafından yapılan açıklamada 100 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaştığı belirtilen Facebook Lite uygulaması, 56 dil destekliyor. Son olarak Facebook, Safety Check (Güvenlik Durumu Kontrolü) uygulamasını Türkiye’de de devreye soktu.
Bir önceki yazımız olan İnsanların sosyal medyada markanız hakkında konuşmasını nasıl sağlayabilirsiniz? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.