
Sosyal medyanın organik olarak kullanıcılara düşme oranı azaldığından beri reklam vermek markaların en büyük kurtarıcısı oldu.
Bu sayede ortalama içeriklerle bile bir çok insana ulaşabilen yüksek reklam bütçesi olan markaların fazla çaba harcamadığını da görmek mümkün. Bütçesi olan markalar her şekilde insanlara ulaşıyorlar, ya elinde yeterince bütçesi olmayan küçük işletmeler bu durumda ne yapacak diye soracak olursanız, işte cevabı:
1- Dikkat çekici içeriğe yatırım yapın
Reklam bütçesi olmadan hazırlayacağınız içeriklerin insanlar tarafından beğenilmesi ve paylaşılması için daha fazla enerji harcamanız gerekir. Vasat ve daha önce kullanılmış içeriklerle organik bir başarı sağlamak mümkün değil. Bu yüzden içeriklerinizi insanların kendilerini daha akıllı, daha başarılı ve daha kültürlü göstermeyen hiçbir şeyi paylaşmak istemediğini unutmayarak hazırlayın.
2- Blog’larınızı derinlemesine yazın
Uzun ve derinlemesine yazılmış metinlerin çok fazla kişi tarafından okunmadığı söylense de, aslında sektörel olarak bakıldığında işler değişiyor. Çünkü uzmanlar tarafından hazırlanmış ve sektörle ilgili bilgiler veren yazılar, aslında ulaşmak istediğiniz kişilere daha kolay ulaşmanıza zemin hazırlıyor. Özellikle metinlerinize konu ile ilgili araştırmalar, bağlantılar, özel grafikler, ilgili görüntüler ve videolar yerleştirdiğinizde, vasat bir içeriğe oranla daha çok etkileşim alabilirsiniz.
3- İlgi çekici grafikler oluşturun
Özellikle hareketin hızlı olduğu sosyal medya platformlarında, görsel öğeleri tüketmek çok daha kolay oluyor. Bu nedenle ilgi çekici grafik paylaşımı, hedef kitlenizin dikkatini kazanmak için harika bir yol.
4- Video içeriğe yatırım yapın
Sosyal medya platformları şu an video içeriğe odaklanmış durumda. Facebook’un geçtiğimiz günlerde video içeriklerle ilgili yayımladığı istatistikler de bu durumu kanıtlar nitelikteydi. (2014’ten beri Facebook’ta her gün 1 milyarın üzerinde video izleniyor.) Bu nedenle Facebook ile organik bir etki yaratmak istiyorsanız, video içerik size daha çok yardımcı olacaktır.
5- Kitleniz hakkında daha fazla bilgi edinin
Facebook gibi sosyal medya platformları size hedef kitlenizi daha iyi tanımanız için istatistikler veriyor. Kitlenizin ne tür gönderilerden hoşlandığından, en çok çevrimiçi olduğu saate kadar alabileceğiniz istatistiklerle, hedef kitlenize ne sunacağınızı test ederek öğrenebilirsiniz.
6- Her sosyal ağda aynı şeyi paylaşmayın
Her sosyal ağın kültürü farklıdır. Bu yüzden her platforma aynı içeriği göndermeyin, her sosyal ağ için ayrı strateji belirleyin. Her yerde aynı içeriği paylaşırsanız, sizi Facebook’tan takip eden biri diğer platformlarda neden takip etsin ki?
7- Gerçek zamanlı pazarlamayı es geçmeyin
Güncel olayları takip edin ve içeriklerinizi bu yönde güncelleyin. Özellikle Twitter gerçek zamanlı pazarlamanın en çok etkileşim aldığı yer olduğu için bu platforma gerçek zamanlı pazarlama yapabileceğiniz bir strateji hazırlayın.
Bir önceki yazımız olan İnsanların sosyal medyada markanız hakkında konuşmasını nasıl sağlayabilirsiniz? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.