SIGN IN YOUR ACCOUNT TO HAVE ACCESS TO DIFFERENT FEATURES

FORGOT YOUR PASSWORD?

FORGOT YOUR DETAILS?

AAH, WAIT, I REMEMBER NOW!

Profesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO PlatformuProfesyonel Seo | Seo Teknikleri ve SEO Platformu

  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Seo Fiyatları
  • Blog
    • Genel
    • Temel Bilgiler
    • Seo Haberleri
    • Link İnşaası
    • Seo ve Sosyal Medya
    • Bloglar ve Seo
    • Seo Programları
    • Anahtar Kelimeler
  • Hizmetlerimiz
İLETİŞİME GEÇİN
  • Profesyonel Seo
  • Blog
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Starbucks CEO’su Howard Schultz’dan markanızın geleceğini etkileyecek 10 öğüt
 

Seo Teknikleri,Kütüphanesi ve Haberler

Cumartesi, 01 Nisan 2017 / Kategorisi Seo ve Sosyal Medya

Starbucks CEO’su Howard Schultz’dan markanızın geleceğini etkileyecek 10 öğüt

65 ülkede 21.000’den fazla şubesi bulunan Starbucks, ABD’nin en hızlı büyüyen şirketlerinden biri 1994 yılında 425 şubesi bulunan Starbucks 2013 yılına gelindiğinde 19.767 şube ile büyük bir ilerleme kaydetmiştir.

Bu başarının mutlak lideri Howard Schultz, Starbucks markasını nasıl bu hale getirdiklerini anlatan bir röportaj ile oldukça etkileyici tavsiyelerde bulunmuş.

İşte röportajdan önemli başlıklar:

1- Bir Misyona Sahip Olun

Bizim basit bir misyonumuz var. Starbucks size kahve içmenin ötesinde çok farklı bir deneyim yaşatıyor. Marka arkadaşlarla buluşmanın yanı sıra, toplantı yapmak için de merkezi bir buluşma yeri haline geldi. Yaş, profosyenellik veya lokasyonun hiç bir öneminin olmadığı Starbucks’lar, size rahatlamanız, çalışmanız ve sosyalleşmeniz için bir fırsat sunuyor.

2- Müşterilerinize Sorular Sorun

Her zaman uğradığınız bir Starbucks’tan farklı bir Starbucks’a gittiyseniz, çalışanların size farklı sorular sorduğuna rastlamış olabilirsiniz. Bu durum müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda pazarlamacıların kullanması gereken etkili ve basit bir tekniktir.

Eğer müşterilerilerinizin ne aradığı biliyorsanız, nihai bir karar vermelerinde onlara yardımcı olabilirsiniz.

3- Müşterilerinizi ve Çalışanlarınızı Tanıyın

Starbucks’ın düzenli müşterilerindenseniz, çalışanlarımız vereceğiniz siparişin ne olduğunu önceden bilir ve sizin özel olduğunuzu size hissettirir. Müşterilerine unutulmaz kişisel bir deneyim yaşatan Starbucks, biraz kişisel bir dokunuşla onları mutlu etmek için kullanılabilecek en önemli tetikleyicilerin farkındadır.

Müşterilerinizin yanında çalışanlarınızı da tanımalısınız. Çünkü çalışanlarınızın size sağlayacağı faydaları saymakla bitiremezsiniz. Örneğin, Frappuccino Starbucks çalışanı Dina Campion’nun imzasını taşımaktadır.

4- Yenilikçi Olun

Starbucks köklerine sadık kalmak için elinden geleni yapıyor, ama şirket aynı zamanda son derece yenilikçi. Örneğin, müşterilerin Starbucks’ta daha fazla zaman geçirmek istediğini anlayarak, müşterilerin kendilerini evde gibi hissetmesi için ürünlerini 2010 yılında ücretsiz Wi-Fi sunmaya başladı.

Köklerine sadık kalmak bizim için önemli, fakat uyarlanabilir ve hoş değişiklikler olması da önem arz ediyor.

5- Sorumluluk Alın

Starbucks’ta verdiğiniz siparişin hiç yanlış geldiği oldu mu? Peki yanlış sipariş geldiğinde neyle karşılaştınız? Starbucks’ta herhangi bir soru sorulmadan yanlış gelen siparişle doğru siparişiniz yer değiştirir. Çalışanlar müşteriler için en iyi deneyimi sunmak için eğitilmiştir. Yani herhangi bir yanlış sipariş için sorumluluk almanız gerekir.

Hepimiz hata yaparız. Fakat bizi farklı yapan, bu hataları profesyonelce ve zamanında telafi ederek ele almamızdır.

6- Sosyal Medyayı Sahiplenin

Çoğumuz sosyal medyanın bir şirketin tanıtım ve pazarlamasında önemli bir role sahip olduğunu biliyoruz, fakat sosyal medya varlığınız nasıl mükemmel olabilir? Starbucks marka hikayesini anlatmak için Instagram’ı kullanarak bunu başardı. Görüntü tabanlı sosyal ağ ile ürünlerini bir vitrin edasıyla sergileyen marka, aynı zamanda müşterilerinin Starbucks’lardaki görüntülerini de paylaşarak bu işte oldukça başarılı oldu.

Sosyal medya üzerinde bir varlığınızın olması hayati önem taşımaktadır, ama en önemli şey markanız için doğru bir platform bulmak ve takipçilerinizin sizinle meşgul olduğundan emin olmaktır.

7- Detaylar Önemlidir

Küçük şeylere ve detaylara önem verin. Örneğin, Starbucks muhasebecileri maliyetlerden kısmak için iki katlı tuvalet kağıtlarını tek katlıya düşürme teklifinde bulundu. Fakat bu marka tarafından reddedildi. Çünkü bu durum markanın imajına zarar verirdi. Bir kahvenin ortalama 4 dolar olduğu, uygun fiyatlı lüks konseptiyle bunu yapamazdık.

8- Tutarlı Olun

Tutarlılık sadık müşteriler oluşturmak için en iyi yollarından biridir. Eğer birinci sınıf müşteri hizmetleri ve kaliteli ürün veya hizmet sunuyorsanız, insanlar bunu sizden her zaman bekliyor olacaktır. Starbucks bu yönüyle müşterilerine tutarlı ürün ve hizmetler sunan mükemmel bir iş çıkarmıştır.

9- Partnerlerinizi Doğru Seçin

Yıllar geçtikçe Starbucks faaliyetlerini genişletmek için bir dizi ortaklıklarda bulunmuştur. Örneğin, 2006 yılından bu yana Starbucks ve Apple, müşterilerin kahve içerken istediği şarkıyı dinleyebilmesi için iTunes’tan şarkı satın alımına izin vermiştir.

Eğer tamamlayıcı işletmeler veya kar amacı gütmeyen kuruluşlarla bir takım kurarsanız, bu etkin ve hızlı bir şekilde markanızı tanıtmanız için harika bir yoldur.

10- Doğru Liderler

2007 yılında Starbucks’ta büyük sorunlar oldu. CEO Howard Schultz bu dönemde şirketin yolunu kaybettiğini söyledi. Bunun nedenin ise kâr peşinde koşmak olduğunu dile getirdi.

Peki sonra Schultz ne yaptı? İlham  almak ve çalışanlarına yardımcı olmak için dört günlük bir konferans için New Orleans’ta 10.000 yöneticiyi bir araya topladı. Sonuç? 2013 yılında Starbucks rekor kar elde etti.

Bir önceki yazımız olan İşletmeniz Sosyal Aramalara Hazır mı? başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.

Bu Konular ilginizi cekebilir mi ?

Online İtibar Yönetimi
a
Sosyal medyayı kulllanmak zorunluluk mu?
SOSYAL MEDYA VE GÜVEN: TİCARİ KURULUŞLARA YÖNELİK ARAŞTIRMA

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılan Konuları Burada

  • Kurumsal Facebook kullanımı için püf noktaları!

    İletişim kelimesi, TDK’ da “Duygu, düşünce veya...
    0 comments
  • Teknik Bir SEO Süreci Oluşturmak

    SEO rekabetinde SEO firmaları ve SEO danışmanla...
    0 comments
  • Kelime Kısaltmaları ile SEO ve Google

    Google bazı kelime kısaltmaları ile kelimenin a...
    0 comments
  • Saygın ve Otoriter Site Sahibi Olmanın 5 Yolu

    Kaliteli, yeterli ve otoriter bir site hazırlam...
    0 comments
  • Backlink Stratejileri Geliştirme ve SEO

    Backlink arama motorlarının var olduğu günden b...
    0 comments

Kategori ve Bölümler

  • Anahtar Kelimeler
  • Bloglar ve Seo
  • Genel
  • Link İnşaası
  • Seo Haberleri
  • Seo Programları
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Temel Bilgiler

Peynir Ekmek Gibi Gidenler

  • Edu ve Gov Backlink Bulma Programı - 82.802 Okundu
  • Önümüzdeki birkaç ay içinde 10 Yeni SEO Değişikliği - 51.225 Okundu
  • Ücretsiz Organik Hit(Denemek İsteyenlere) - 47.246 Okundu
  • Google Örümceklerinin Kullanımını ve Site Yükseltme - 40.280 Okundu
  • Rakip Sitelerin Hitini Öğrenin - 39.209 Okundu
  • Otomatik Türkçe Dizin Ekleme - 37.990 Okundu
  • Seo Yapılmış Bir Sitenin 10 Unsuru - 37.308 Okundu
  • ForumBot v2.4 Cracked - 35.784 Okundu
  • Serp’Deki Otoriter Siteleri Bulmak İçin 2 Seo Aracı - 29.617 Okundu
  • Blog Yazınız İçin Konu mu Arıyorsunuz? - 25.551 Okundu

Sizden Gelen Yorumlar

  • Yükleniyor...

Etiket Bulutu

2.Penguin algoritması 5 önemli seo hatası backlink analizi Doğal olmayan backlink bağlantıları edu backlink bulma edu govtr backlink listesi Flickr backlink Flickr için 6 seo tekniği Flickr nedir Flickr Seo forum backlink forumbot forumbot programı google alert nedir google alert ne işe yarar google alert ve seo teknikleri google bomb nedir google ceza ve nedenleri Google EMD Güncellemesi Google Penguen Google Penguen Sonrası Seo Google Penguin geri geliyor google rakip analizi gov.tr backlink programı kopya içerik bulma kopya içerik ve seo kopya içerik şikayet kurumsal seo uyumlu tema Kötü linkleri bulma Linkedın için seo otomaikt forum backlink pdf seo profesyonel seo uzmanları seo domain yaşı Seo Linkedın seo uyumlu tema Seo uzmanlarına ihtiyaç artıyor trunsrank değerini arttırma trustrank backlink bulma programı web site izleme web site test web site trafiği web site trafiği testi wordpress şirket teması Ücretsiz Backlink Skyrocked

Neden Bizi Seçmelisiniz?

  1. 2017 Günsel Seo Algoritma Çalışması
  2. Sitenizi Ziyaret edenler sadece eş,dost ve arkadaştan ibaretmi ?
  3. Sitenizin Ürünlerini kimse incelemiyor ve satışar dibe vurmuş durumda mı?
  4. Profesyonel SEO ile %100 Garantili İlk Sayfa..

 

BİLGİ DEPOSU

  • Temel Bilgiler
  • Link İnşaası
  • Seo ve Sosyal Medya
  • Seo Programları
  • Bloglar ve Seo
  • Anahtar Kelimeler

Sosyal İletişim

  • İletişim ve Ofislerimiz
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest

Kayalar Bilişim

  • HAKKIMIZDA

© 2017 Profesyonel Seo Danışmanlık,Eğitim,Yayıncılık ve Dış Ticaret .

Bu sitede yayınlanan yazılar kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz.Sponsor Link:Cilt Temizliği

TOP