
5 yıldan daha kısa sürede hayatımızın vazgeçilmezlerinden birisi haline gelen sosyal medya, bugün geleneksel iletişim biçimlerini temelinden değiştiriyor.
Medyanın haber verme şeklinden markaların müşterilerine ulaşma biçimlerine, kullanıcıların iletişim kurma yöntemlerinden kullandığımız iletişim araçlarına kadar her şey sosyal medyanın gücünün etkisi ile dönüşümden geçiyor.
Hedefli iletişim
Her ne kadar sosyal medya kampanyalarının hepsinin amacı ve yöntemi farklı olsa da, başarılı sosyal medya kampanyalarının bazı ortak yönleri var. Bu özelliklerden en belirgini ise kampanya hedefinin ve hedef kitlenin açıkça belirlenmiş olması. Eğer kampanyanızı başlatmadan önce yeteri kadar zaman ayırıp kimlere ulaşmayı ve neler hedeflediğinizi netleştirmediyseniz, başarıya ulaşmanız çok zor.
Ölçülebilirlik
Her kampanyada olduğu gibi sosyal medya kampanyalarında da ölçülebilirlik çok önemli. Eğer hedeflerinizi açıkça belirlediyseniz ve mesajınızın ulaştığı hedef kitleden beklentilerinizi biliyorsanız o zaman kampanyanızın başarılı olup olmadığını da rahatlıkla söyleyebilirsiniz. Yine de belirlediğiniz hedeflere ulaşamamış olmanız, her zaman kampanyanın başarısız olduğu anlamına gelmeyebilir. Örneğin; hedeflediğiniz kadar paylaşıma ulaşamadığınız halde ulaştığınız kitlede mesajınızın etkisi beklediğinizden çok daha yüksek olmuş olabilir. Aynı şekilde paylaşım veya erişim hedefleriniz tutmadığı halde satışlarınız yükselmeye başlamış olabilir. O nedenle kampanyanızın başarılı olup olmadığını ölçerken kapsamlı bir değerlendirme yapmanız ve farklı kriterleri göz önünde bulundurmanızda fayda var.
İçerik önemli
Sosyal medyanın emekleme dönemindeyken yaratıcı olan hemen her sosyal medya kampanyasının başarılı olacağını rahatlıkla söyleyebilirdik. Ancak şu anda durum hiç de o kadar kolay değil. Bugün sosyal medyada çok fazla mesaj var ve sizin mesajınızın bu karmaşa içerisinde kaybolup gitme ihtimali çok yüksek. O nedenle bugün sosyal medyada başarılı olabilmek için birkaç yıl öncesine göre çok daha fazla çalışmalı ve iyi bir planlama yapmalısınız.
Sosyal medyada takipçilerinizin ne tür paylaşımlara daha fazla ilgi gösterdiklerini, hassasiyetlerini ve beklentilerini biliyorsanız, yapmanız gereken iyi bir mesaj hazırlamak olmalı. Sosyal medyada başarılı bir kampanyanın en önemli ayağı, takipçilerinizi etkileyecek ve harekete geçirecek bir mesaj verebilmekten geçiyor. Mesajınız yeteri kadar güçlü değilse hedefinize ulaşmanız imkansız.
Mesajı doğru kanaldan vermek
Çok güçlü bir mesaja sahip olmanız sosyal medya kampanyanızın başarıya ulaşması için olmazsa olmazlardan birisi, ancak tek başına yeterli değil. Mesajınızı doğru mecradan vermelisiniz. Hedef kitlenizden beklentilerinize ve mesajınızın içeriğine göre kullanacağınız sosyal medyaya karar vermeniz gerekiyor. Örneğin; takipçilerinizden hızlı geri dönüş olmak istiyorsanız Twitter daha doğru bir araç olacaktır. Facebook ise kullanıcıların kendi görüşlerini daha çok paylaştıkları bir sosyal ağ olduğu için mesajınızı bu mecraya uygun şekilde sunmalısınız. Facebook üzerinde çok fazla ilgi çekebilecek bir mesaj Twitter’da beklenen etkiyi yapmayabilir. Yine Youtube veya Instagram üzerinden bir kampanya yürütecekseniz beklentilerinizi bu araçlara göre belirlemeli, mesajınızı da bu mecralara uygun şekilde sunmalısınız.
Sadelik
Yaratıcılık harika bir şey! Ancak yaratıcı olmak uğruna mesajınızı veya mesajınızı verme şeklinizi karmaşıklaştırmayın. Mesajınızı, mümkün olduğunca sade ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek bir tonda sunmalısınız. Unutmayın, kampanyanız yaratıcılığı sadelikle birleştirebildiğiniz ölçüde başarıya ulaşacaktır.
Bir önceki yazımız olan Starbucks CEO'su Howard Schultz’dan markanızın geleceğini etkileyecek 10 öğüt başlıklı makalemizi de okumanızı öneririz.